A Gazdasági Versenyhivatal és a Yettel egy több mint öt évvel ezelőtti ügynek a végére tett pontot, melynek folyományaként a felhasználók jól járnak, és a Yettel büntetése sem marad el, de nem lesz akkor mértékű, mint amit eredetileg a GVH kiszabott. Rengeteg ember kap majd jelentős kompenzációt.
Az eredeti büntetést még a Telenor kapta, de a szolgáltatóval együtt a bírósági eljárás is az új tulajdonos vállára szállt át. A Gazdasági Versenyhivatal még egy olyan ügy miatt szabta ki ezt a büntetést, ami 2016-ra nyúlik vissza. Akkor volt a Telenornak egy olyan reklámkampánya, melyben félrevezető módon hirdettek készülékkedvezményeket.
A szolgáltatók meglehetősen sűrűn kerülnek a GVH célkeresztjébe, és éppen ezért a hatóságók egyre nagyobb erővel hajlamosak lesújtani. Annak idején ebben az ügyben még a Telenor egy 1,8 milliárd forintos összegre lett büntetve, amit a vállalat nem fogadott el. Az ügy egészen mostanáig húzódott, és egészen jelentősen sikerült végül lentebb faragni az eredeti büntetést, amihez talán már az is hozzájárult valamelyest, hogy mostanra más kezekbe került a szolgáltató.
A Telenor azért lett megbüntetve, mert okostelefonokat úgy hirdetett teljesen ingyenesnek vagy nagy mértékben kedvezményesnek, hogy közben igazából az eszközöknek a vételárát, vagy annak egy részét, beépítette az előfizetési díjakba. Tehát a mobilok árát úgy fizette ki a szerződött ügyfél részletekben, mintha csak a szolgáltatásért fizetett volna. Így tudott például a versenytársak alá ígérni a Telenor, és ezzel gyakorlatilag jelentősen megvezette a felhasználókat. Sokkal vonzóbbnak tűntek az ajánlatai a 0 forintosnak reklámozott készülékekkel, mintha ezekért külön kellett volna fizetni néhány tízezer forintot. A szolgáltató pedig a saját extra hasznát egyszerűen hozzáadta a szolgáltatáscsomagok árához.
Végül a GVH 1,8 milliárd forintos büntetését valamivel több mint 1,4 milliárd forintra sikerült lefaragni, ami az új tulajdonos, Yettel számára egészen biztos, hogy örömteli. A szolgáltató vállalta, hogy 7500 forintos kompenzációs összeget fizet ki minden érintett felhasználónak, aki jelenleg is az ügyfelei között van, legyen szó számlás vagy akár feltöltőkártyás ügyfélről. Értelemszerűen azok, akik feltöltőkártyások, megkapják majd az egyenlegükre az összeget, akik pedig számlás előfizetők, ennyivel kevesebbet fognak fizetni.
A közlemény szerint nagyjából 180 ezer olyan ember van, akit ez a döntés érint. Azok részesülnek a kompenzációból, akik 2016. október 6. és 2017 október 22. között – ameddig a jogsértő magatartás fennállt – bármilyen Telenor Blue tarifacsomaggal, 2 éves hűségidőt vállalva kötöttek új készülékkel együttjáró előfizetői szerződést. Emellett pedig még 2022. augusztus 4-én is ügyfélként voltak nyilvántartva legalább egy kártyával. Egészen pontosan 1 milliárd 318 millió forintot fizet így ki az ügyfelek részére a Yettel.
Továbbá a vállalat azért büntetést is fizet a kompenzáció mellett, ennek a mértéke végül „mindössze” 125 millió forintban lett meghatározva a GVH által újra lefolytatott eljárásban, az ismert vállalások mellett. A Yettel elmondta, hogy nem szerette volna, ha ez az eset még tovább hátráltatja, éppen ezért a mielőbbi rendezésre törekedett, hogy egyensúlyba kerülhessen, és fokozottan együttműködött a hatóságokkal. Fontos volt a cégnek az is, hogy az ügyfeleknek kedvező megoldással záruljon az évek óta tartó eljárás.