A mobilról is egyszerűen használható szállásfoglalásra szakosodott szolgáltatás a GVH meszelte el, több ponton is versenyellenes viselkedést folytatott a vállalat, és árhatott a fogyasztóknak az agresszív értékesítési módszereivel.
A Gazdasági Versenyhivatal nem kevesebb mint 2,5 milliárd forintos büntetést szabott ki a Bookingnak, miután több szempontból is tisztességtelennek ítélték a vállalat kereskedelmi gyakorlatát. Megtévesztő hirdetésekkel, különböző módszerekkel befolyásolta az embereket a szállásfoglalásban, és ezzel végeredményben sokakat megkárosíthatott. Félrevezetőek és hamisak voltak a cég állításai a reklámokban, valamint pszichésen befolyásolták az embereket.
Még 2018-ban indított vizsgálatot a GVH a Bookinggal szemben, és a szállásfoglaló szolgáltatást végül három „vádpontban” is bűnösnek ítélték az eljárás során. A hosszú vizsgálat alatt rengeteg bizonyíték halmozódott fel a Booking ellen, és kiderült, hogy szépen keresett a felhasználók megvezetésével, így kaphatott gigantikus bírságot.
Először is sok esetben nem volt igaz, hogy ingyen le lehetett mondani a szállásokat. A legtöbb esetben ennek időkorlátja volt, amiről a Booking már nem szólt, és az ingyenes lemondási lehetőség biztosítása esetén többe került a szállás, szóval be volt árazva a szolgáltatás. A második tisztességtelen eljárás az volt, hogy pszichés nyomást gyakoroló üzenetekkel bombázta az embereket a rendszer lépten-nyomon, amivel a foglalásra ösztönözte az érdeklődőket. Harmadsorban pedig nem megfelelő gondossággal tüntette fel a Booking a SZÉP Kártya elfogadó szálláshelyeket.
A Booking mindent megtett azért, hogy a rendszerén keresztül foglaljanak a felhasználók, és a GVH meglátása szerint egyáltalán nem rettent meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatoktól.
A Versenyhivatal azt figyelembe véve szabta ki a jelentős, 2,5 milliárdos büntetést, hogy mekkora jutalékot szedhetett be a vállalat a jogsértésben érintett hazai foglalások után. És a GVH még arról is döntött, hogy megtiltja a fent említett módszereket a Bookingnak, így amennyiben a továbbiakban is folytatna kétes gyakorlatokat a vállalat, azonnal újabb büntetések szabhatóak ki rá.
Zárásul még azt megjegyezzük, hogy a Booking nemcsak itthon, hanem más területeken is hasonló magatartást folytatott, és éppen ezért már az Európai Bizottság és az uniós nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok is eljártak ellen néhány hónappal korábban. Szóval a Bookingon most nemzetközi szinten nagy a nyomás, ami reményeink szerint azt fogja eredményezni, hogy a továbbiakban valóban tisztességesebb gyakorlatra váltva működik majd.