Az Apple rengeteg dologról beszélt a WWDC fejlesztői konferencián, és egyebek mellett arra is kitért, hogy a CarPlay nagy változás elé néz. Itt pedig nem arról van szó, hogy át lesz majd dolgozva a grafika, és kapni fog néhány plusz funkicót. Valóban olyan szintű átalakulásról beszélhetünk, ha minden az Apple tervei szerint alakul, hogy rá sem lehet majd ismerni.
Az autóknak az infotainment rendszere nagy változáson ment keresztül az elmúlt években, és egészen máshogy néz ki ma egy új autónak a műszerfala, mint ahogyan akkor festettek ezek, amikor az Android Auto és a CarPlay először megjelent. Változtak az igények, a gyártók pedig elkezdtek a fejlesztésekkel ezek után menni, most pedig az Apple is reagált, és elindult a mélyebb integritás irányába.
Ma már egy kicsit is drágább járművbe legalább két teljesen független digitális képernyő található, és vannak olyan „csodák” ahol nagyon széles egybefüggő kijelzők vannak, hogy szórakoztassák az embert. Az sem ritka, ha kettőnél több különálló panel terül el a vezető és az utasok előtt. A cupertinói alakulat mérnökei pedig azt a célt tűzték ki, hogy a CarPlay rendszert úgy kivitelezzék, hogy az akár az összes képernyőre kiterjedően üzemeljen.
Az autógyártók és az Apple közösen azon lesznek, hogy a CarPlay-t teljesen összedolgozzák a modern infotainment rendszerekkel. A végeredmény úgy festhet majd, mintha magát az autó gyári rendszerét látná az ember, de nem erről lesz szó, mindent a csatlakoztatott iPhone fog meghajtani. Az okostelefonokban jelentős számítási kapacitás lakozik, még egy ilyen vizuális környezet mozgatása sem fog gondot okozni a számukra, főleg, hogy a legtöbb esetben azért csak az információáradat az, ami jelentő, nincsenek extrém grafikai megoldások.
Az új generációs CarPlay részben szembe megy azzal, amit eredetileg nyújtott ez a rendszer, hiszen egy egységes, és mindenki számára egyszerűen kezelhető megoldást jelentett. Így azonban már egy kicsit eltérően működhet majd minden autónál, hiszen a fedélzeti rendszerek különbözni fognak. De ennek köszönhetően tudja majd felvenni a lépést fejlettségben az integrált infotainment megoldásokkal. Ha pedig az Apple nem akar ezzel a háttérbe szorulni, akkor bizony „versenyeznie” kell ilyen módon.
A fejlesztők a központi képernyőn jelenítenek majd meg minden fontos információt, és a kapcsolódó képernyőket pedig egyedi képességekkel láthatják majd el. A vezető előtt meg fog jelenni egy olyan műszeregység, amin a sebesség és egyéb alapinfók mellett lekérhető lesz a navigáció vagy éppen az időjárás információ. Emellett meg lehet majd jeleníteni a többi képfelületen widgeteket, amikkel még több adat lesz látható. Kirakható óra több időzónával, ami az utazásoknál jól jöhet, de okosotthon kapcsolót is meg lehet jeleníteni, így például nyitható lesz erről a felületről a garázsajtó.
A mélyebb integráció révén az Apple olyan funkciók kezelése felett is átveszi majd az uralmat, mint a klímaegység. Elvileg minden gond nélkül tudja majd kezelni a hűtést, fűtést a CarPlay, de még az ülésfűtést és egyéb extrákat is fogja támogatni. Jelezni fogja menet közben az üzemanyag vagy a töltöttségi szinteket. A központi megjelenítőkön olyan lesz a CarPlay, mintha egy iPad felületét látná a felhasználó, szóval meríthetnek itt a tervezők az iPadOS-től is.
Mindenképpen izgalmasan hangzik az új generációs CarPlay, de azt nem tudni, hogy mikor fog ez elkészülni. Valószínűleg csak 2023 végén jönnek majd olyan járművek, amikben ez már támogatott lesz. Érdekes lesz azt látni, hogy a Google mivel fog reagálni, látunk-e majd egy hasonló irányba elinduló Android Auto platformot is. Az új CarPlay mögé már most egy sor gyártó beállt, a teljesség igénye nélkül említhető a Ford, az Audi, a Jaguar-Land Rover, a Nissan és a Volvo is a Polestarral együtt.