Nagyon nehéz helyzetben van mostanában a Tesla, a vállalat járműforgalma globálisan óriási visszaesést mutatott az elmúlt hónapokban, ami több, egymást erősítő hatásnak köszönhetően állt elő. Viszont a Tesla Energy kiválóan teljesít, és előre láthatólag a második negyedévben is rekord bevételt szállíthat.
A Tesla már hosszú ideje dolgozik azon, hogy az energetikai szektorban is jó bevételeket tudjon elérni, és a 2025-ös év nagyon erősen indult ebből a szempontból. Most éppen arról számolhatott be a vállalat, hogy a Tesla nevadai üzemében már több mint 1 millió Powerwallt gyártottak le.
A Powerwall a Tesla otthoni használatra szánt energiatároló megoldása, és az Egyesült Államokban ennek egyre nagyobb a népszerűsége. Folyamatosan növekedik azoknak az amerikai háztartásoknak a száma, amik igyekeznek növelni az energiafüggetlenségüket. Ebben az esetben pedig még Donald Trump is elégedett lehet, mivel a vállalat az USA-ban építi a Powerwall berendezések jelentős részét.
A negyedéves beszámolójában külön kitért arra a Tesla, hogy a Powerwall telepítések száma négy egymást követő negyedévben – tehát egy éven át folyamatosan – rekordot produkáltak. Most először sikerült átlépnie a cégnek az 1 GWh-s teljesítményt ezen a fronton, és abban bízik a vállalat, hogy innen már csak felfelé fognak ívelni a számok.
A nagy üzemek, ipari szereplők számára a Tesla Energy a Megapack rendszereket biztosítja, ezek a nagy energiatároló rendszerek már hatalmas kapacitással tudnak szolgálni összeállítástól függően. A Megapack a Megafactory Shanghai üzemben készül, és már több mint 100-at sikerült legyártani, és folyamatban van ezeknek a beüzemelése. Jelenleg 20 GWh kapacitással dolgozik ezen a téren a Tesla Sanghajban, de lehetőség szerint egy akár 40 GWh-re is fel tudják tornászni. A cég szerint a Tesla Energy a kínai gyártókapacitással nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a globális energiatároló szükségleteket kielégítsék.
Az idei első negyedévben a Tesla 10,4 GWh energiatároló kapacitást szállított le, miközben egy évvel ezelőtt ez a szám még csak 4,1 GWh volt. Az Energy divízió forgalma éves szinten 67 százalékkal emelkedett, 2,73 milliárd dollár lett, ami összességében nem jelent új rekordot, de negyedéves szinten nem volt még ilyen erős eredménye a cégnek.
Miközben a Tesla Energy robog, az autók szállításával továbbra is vannak problémák. Májusban néhány országban már helyreállt a Tesla forgalma, de még inkább az a jellemző, hogy továbbra is szenved a cég.
Spanyolországban 19%-kal csökkent a Teslák forgalma, Dániában 30% volt a visszaesés ezúttal, Hollandiában 36%-os mínuszt mértek az új autó forgalomba helyezéseknél, az angoloknál 45%, a svédeknél 53%-os volt a csökkenés, Portugáliában 68%-os esést könyvelt el a cég, Kanadában pedig 85%-os összeomlásról beszélhetünk.
Ennek az okai országonként is változnak, de azért azt is látni kell, hogy nem mindenhol szenved már a Tesla. Ausztráliában áprilisban csak 500 Teslát adtak el, májusra azonban a Model Y szállítások felpörgésével ez a szám 3897 darabra emelkedett. Még éves szinten is 9,25%-os fellendülés történt. Norvégiában pedig az egy hónappal korábbi 690 eladott autó helyett 2346 járművet tudott leszállítani a cég, itt is az új Model Y bevezetése hozta meg a fordulatot.
Számítani lehetett arra, hogy a Telsa az új generációs Model Y szállítások révén képes lesz majd valamennyire visszajönni, de azt most senki nem meri megtippelni, hogy hol lesz az autógyártó forgalma néhány hónap múlva. Musk időközben kivonta magát a politikából, ami biztosan jót tesz majd a megítélésének azáltal, hogy nem tudja tovább rontani a helyzetét a különböző megnyilvánulásaival.