Sikeresen tesztelték a repülő motort

A mellékelt kép nem a Csillagok háborúja legújabb részének forgatásán készült, hanem egy létező fejlesztés prototípusának kipróbálásakor. 

Sikeresen tesztelték a repülő motort

Egy kaliforniai székhelyű repülőmérnöki cég, az Aerofex bejelentette, hogy sikeresen tesztelte repülő motorának prototípusát, amely fúvókák és propellerek segítségével marad a levegőben. A fejlesztők állítása szerint a motor nagyon egyszerűen, a sofőr kezével és térdével kormányozható, és irányításához nincs szükség semmiféle komplikált elektronikai rendszerre.

A projekt egy hatvanas évekbeli kutatás újraélesztéséből született, amelyet a fejlesztők végül abbahagytak, mert nem tudták megoldani a stabilitási problémákat. Az Aerofex mérnökei sikerült megoldást találni, mégpedig a térdmagasságban beépített irányítórendszer révén: a jármű mechanikai vezérlőrendszere a gép három forgástengelye közül kettőt hoz egyensúlyba, és folyamatosan ellensúlyozza az aerodinamikai egyenetlenségeket. A teljes stabilitásban nagy szerep jut a pilótának, aki mintha biciklin vagy motoron ülne, ösztönösen kiegyensúlyozza a gépet, magyarázza Mark De Roche, az Aerofex alapítója.

A prototípust biztonsági okokból maximálisan 48 km/órás sebességen és 4,6 méteres magasságon tesztelték, bár a fejlesztők elmondása szerint ennél nagyobb gyorsaságra és magasságra is képes. A cég több videót is közzétett a tesztekről, a felvételeket látva olyan érzése van az embernek, mintha a Csillagok háborúja antigravitációs siklómotorainak világába csöppent volna.

Az Aerofex egyelőre nem kívánja kereskedelmi forgalomba hozni fejlesztését, legalábbis az embert is szállító verziót biztosan nem. Szóba került ellenben, hogy a jármű jól használható lehetne automatizált teherszállítóként ‒ bár kérdéses, hogy pilóta nélkül a stabilitást hogyan oldanák meg ‒, akár a mezőgazdaságban, akár a hadászatban, ahol a terep nem mindig kedvez a hagyományos, földfelszínen haladó járműveknek. 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward