Shop menü

REKORDOT ÉRT EL A BERLINI TESLA GYÁR, JÖN A KÖVETKEZŐ ÜZEM, ÉS AZ OLCSÓBB ÚJ MODELLEK IS

A Tesla szépen menetel az újabb céljai megvalósítása felé, attól függetlenül, hogy mostanában Elon Musknak nem sok ideje van a cég ügyeivel foglalkozni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Rekordot ért el a berlini Tesla gyár, jön a következő üzem, és az olcsóbb új modellek is

Továbbra is óriási kereslet mutatkozik a Tesla villanyautóira, és a vállalat egyre hatékonyabban tudja kezelni a rendeléseket, annak köszönhetően, hogy folyamatosan ível fel a termelése. A napokban a Giga Berlinben sikerült egy újabb mérföldkövet elérni, de eközben a cég vezetése igazából már nem erre fókuszál, hanem arra, hogy hol lesz a következő gyár, ami most már hivatalosan is kiderült.

4000 Model Y-t sikerült egy hét alatt legyártani a Giga Berlin gyárrnak.

2021-ben nyílt meg a Tesla berlini gyára, és tavaly kezdődött el a termelés felfuttatása, ami egyre nagyobb léptekkel megy. Decemberben arról szóltak a hírek, hogy a Teslának sikerült összehoznia a 3000 legyártott Model Y-t Berlinben, most pedig már a négyezres mérföldkövön is túl vannak. Korábban arról beszélt a vállalat, hogy a cél az 5000 személyautó legyártása a Giga Berlin üzem esetében, ami idén egészen biztos, hogy meg fog valósulni. De ez nem jelenti majd azt, hogy itt leállnak a termelés bővítésével.

Galéria megnyitása

A vállalat új céljai szerint valamikor a jövőben a Berlin mellett található Gigafactory elérheti az 500 ezer legyártott autót éves szinten, szóval közel heti 10 ezer jármű legyártása szerepel már a tervekben. Ehhez viszont már jelentősebb bővítésekre lesz szükség. Az idei évben azt akarják elérni, hogy a berlini Teslánál sikerüljön összehozni a 200 ezer legyártott Model Y-t, a többi pedig a jövő zenéje.

Hivatalos a mexikói gyár

Egy ideje már szóltak arról hírek, hogy a Tesla a következő gyárát Mexikóban építheti majd fel, de nem lehetett azt biztosan tudni, hogy hol is lesz az új Gigafactory. Mostantól azonban már hivatalos, hogy Mexikóban, azon belül is Monterrey városa mellett lesz a létesítmény. Ez pedig azért érdekes, mert nagyon közel van a vállalat legnagyobb amerikai gyárához, a Giga Texashoz. Nagyjából 600 kilométerre lesz egymástól a két gyár, ami amerikai léptékkel minimális.

Galéria megnyitása

Ez lesz globálisan a hatodik Gigafactory. Állítólag a beruházás 800 millió és 1 milliárd dollár közé tehető költségvetéssel indul majd el, de egy 10 milliárd dolláros létesítménnyé fogja ez kinőni magát. A Tesla folyamatosan önti a pénzt a gyárakba, legutóbb januárban arról számolt be a cég a pénzügyi eredmények mellett, hogy 3,6 milliárd dollárt fordítanak arra, hogy az első Gigafactory méretét Nevadában jelentősen megnöveljék. A Tesla Semik gyártásához állnak majd fel új sorok, és 4680-as akkumulátorok termelése is elindul majd Nevadában. Giga Nevada költségei ezzel már 9,8 milliárd dollárra fognak rúgni.

Jöhetnek a régi-új modellek

A Tesla egy ideje már dolgozik azon, hogy a Model 3 ráncfelvarrott változatát gyártásba állítsa. Valószínűleg az autón külső átalakulásnak nem sok nyoma lesz, a Project Highland célja az, hogy modernebb eljárással készüljenek az autók, miközben az esetleges hibáikat is javítják. A dolgok jelenlegi állása szerint szeptemberben indulhat majd el a friss járművek tömegtermelése Kínában. Az átalakítás célja, hogy még olcsóbb legyen az előállítás.

Részben olyan megoldásokat kezd majd használni a Tesla a Model 3 esetében, ami a Model Y-nál már üzemben van, de lesznek teljesen friss gyártástechnológiai eljárások is. Sőt mi több, igazából a színfalak mögött a cég már a Model Y esetében is készül a generációváltásra, abból is készül a ráncfelvarrott kivitel. A Project Juniper néven emlegetett Model Y variáns csak 2024-re várható – és persze csúszhat is.

Galéria megnyitása

Ezek mellett pedig a Tesla már dolgozik egy teljesen új platformon is, amit egyelőre csak Gen 3 néven említenek. Ez még tovább fogja csökkenteni a gyártási költségeket. A Gen 3 alapon készülhet majd el a cég minden eddiginél olcsóbb személyautója. Erről igazából semmi érdemit nem mondott el a vállalat, csak azt lehet tudni, hogy kisebb lesz a méretét tekintve is, mint a Model 3 vagy a Model Y. Ténylegesen egy kicsi, olcsó, városi közlekedésre alkalmas autó lehet majd ez, ha elkészül valamikor a jövőben.

Még olyan vad állítások is elhangoztak, hogy ezt fele ekkora összegből lehet majd gyártani, mint a jelenlegi Model 3-at, de az ilyen információkat a Tesla esetében mindig fenntartásokkal kell kezelni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére