Munkába álltak az első zéró emissziós vonatok

Az Alstom új, káros anyag kibocsátással egyáltalán nem rendelkező, hidrogénnel hajtott járművei Németországban kezdtek közlekedni.

Munkába álltak az első zéró emissziós vonatok

A napokban átadott két kék színű szerelvény Észak-Németországban, Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde és Buxtehude között közlekedik szeptember 17-től, egy 100 kilométeres szakaszon váltva le a korábban itt járó dízelvonatokat. A Franciaországban gyártott Coradia iLint szerelvények üzembe állása a szövetségi kormány és a gyártó közötti együttműködés első lépése a tömegközlekedés teljes átalakítására, mondták az illetékesek.

Az új vonatok éghajlatbarát alternatívát jelentenek a hagyományos dízelszerelvényekhez képest, különösen a nem villamosított szakaszokon, mondta el Bernd Althusmann, Alsó-Szászország közlekedésügyi minisztere. „Az üzemanyagcella-technológia működésének napi közlekedésben való sikeres demonstrálásával új irányba tereljük a vonatközlekedést, amely a jövőben túlnyomóan éghajlatbarát és káros anyag kibocsátástól mentes lesz” – folytatta a tartományi miniszter.

A váltásra egyébként annál is inkább szükség van, mert az alsó-szászországi vonatközlekedés jelentős részét bonyolító 120 dízelvonat a következő 30 évben mindenképp cserére szorul, és az újfajta szerelvények fenntartható és praktikus megoldást jelenthetnek a járműpark megújítására is.

Galéria megnyitása

A most üzembe állított, évente mintegy 6 millió utast kiszolgáló vonatokat hidrogéngázzal töltik fel, amelyből aztán oxigén hozzáadásával termel energiát a jármű. A töltőhelyet az egyik vonatállomáson állították fel, és a szerelvények egy töltéssel 1000 kilométert tudnak megtenni, ami bőven elegendő egy napi közlekedésük fedezésére. A vonatok végsebessége 140 km/óra. A többletenergiát lítium-ion akkukban tárolják el a járművek, amelyek kizárólag vizet bocsátanak ki működésük során, így üvegházhatású vagy környezetszennyező anyagokat egyáltalán nem bocsátanak a levegőbe.

Az Alstom 2021-re további 14 vonatot tervez eladni a németeknek, de számos más ország, köztük az Egyesült Királyság, Hollandia, Dánia, Norvégia, Olaszország, Kanada és Franciaország is komolyan érdeklődik a zöldebb megoldások iránt a vasúti közlekedésben is. A franciák 2022-re tervezik üzembe állítani az első hasonló vonatot.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward