MS: Karcol a 360? Miért nem figyeltél oda...

Sokan szembesülhettek a problémával, hogy az Xbox 360 karcolja a korongokat, de egyikük - jó amerikai szokás szerint - be is perelte emiatt a Microsoftot.

MS: Karcol a 360? Miért nem figyeltél oda...

Sokan szembesülhettek a problémával, hogy az Xbox 360 karcolja a korongokat, de egyikük - jó amerikai szokás szerint - be is perelte emiatt a Microsoftot.

A napvilágra került dokumentumokból pedig kiderült, hogy bár a Microsoft kezdettől fogva tökéletesen tisztában volt a konzoljai eme hibájával, mégsem tett szinte semmit az orvoslása érdekében - annak ellenére sem, hogy erre egyébként három megoldást is kidolgoztak.

Csak hát mindegyikkel volt valami gond. A karistolás ugyanis akkor jelentkezik, ha a konzolt megmozdítják, miközben a korong még benne van, és forog (a vádló tanácsadója meg is jegyezte, hogy érdekes módon mind a Sony, mind pedig a Nintendo tervezői is szinte mindig eleve úgy alkotják meg a termékeiket, hogy a belsejükben forgó korongok akkor is biztonságban legyenek, ha a konzolt megmozdítják).

Ezt pedig a következő eljárásokkal lehetett volna kivédeni: növelhették volna például a korongtartó mágneses mezejét - de ez belezavarhatott volna a nyitásba és a zárásba. Lelassíthatták volna a korongok forgási sebeségét - de akkor meghosszabbodtak volna a töltési idők. Apró ütközőket is elhelyezhettek volna a meghajtóban - de ez igen költséges lett volna ($35-75 millió dollár).

Ehelyett tehát a negyedik megoldást választották: gondosan beleírták a konzolok felhasználói kézikönyvébe a figyelmeztetést, hogy a konzolt ne mozgassák, ha van benne korong. Saját meglátásuk szerint ez is tökéletesen elegendő megoldás; elvégre ha a felhasználó figyelmetlen, arról ők már nem tehetek.

A per végkimenetele egyelőre kérdéses, ám ezúttal érdekes módon mindkét oldalnak van valamennyi igazsága. Hogy az MS is, mint mindenki, spórolni akar, az érthető - és nyilván, ha sokkal drágábbak lennének emiatt a konzoljaik, az ugyanúgy baj lenne, mintha lelassulnának, vagy akadoznának. Ugyanakkor viszont érthető az a felhasználói igény is, hogy ha például egy discmant is simán lehet mozgatni, miközben forong benne a korong, és mégsem karcolja azt össze, akkor lehessen már egy konzolt is (még ha az nem is teljesen világos, hogy egy konzolt miért kéne mozgatni használat közben).

Érdekesség, hogy az első Box-ok a megfelelő meghajtóval képesek voltak erre mozgás nélkül is (az MS némi pénzmag ellenében akkor kicserélte a lemezt...)

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward