MGS5: Ground Zeroes - 60 fps a cél PS4-en és XOne-on

60 fps-sel megy majd next-gen konzolokon az új MGS. A nap kérdése pedig, hogy van-e helye a videojátékokban kínzásnak?

MGS5: Ground Zeroes - 60 fps a cél PS4-en és XOne-on

A Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes, ami egy nyílt világú prológus a Metal Gear Solid 5-höz, a 60 fps-t célozta meg a next-gen konzolokon. Ezt maga Hideo Kojima erősítette meg az Eurogamernek a TGS-en. Kojima felhívta a figyelmet arra is, hogy ezt a játékot több platformra és több generáción átívelő eszközökre fejlesztik. "A Fox Engine-t a jelengenerációval a szemünk előtt alkottuk meg, így lehetséges, hogy elmaradottnak látszódhat az olyan játékokhoz képest, amik kifejezetten next-gen gépekre lettek megcsinálva."

Ettől függetlenül persze szembetűnő változásokat lehet majd felfedezni, ha az új gépeken indítjátok el a játékot, grafikailag sokkal szebb lesz, de gameplayben ugyanaz. Kojimáék igyekeznek a lehető legközelebb hozni a PS3/360 változatot a PS4/XOne-hoz.

Ami pedig az MGS5-öt illeti, sok vitát kavart a játék egyik jelenete újságírói és egyéb körökben. A következő néhány bekezdésben erről lesz szó.

SPOILER VESZÉLY! (MGS5-re és GTA5-re vonatkozólag is)

Igazából az egész a Grand Theft Auto 5 kínzásos jelenetéből indult, ami rengeteg embert kavart fel. Hideo Kojima ennek hatására úgy érezte, hogy le kell szögeznie, az ő játékában nem "játszhatunk" kínzóeszközök válogatásával, az MGS5 ilyen jellegű jelenetei átvezetőkbe lesznek ágyazva.

Hideo Kojima nem biztos abban sem, hogy egyáltalán kellenek ilyen dolgok játékokba, de abban eltökélt, hogy ha már teszünk videojátékba ilyesmit, azt a lehető legnagyobb körültekintéssel és ízléssel kell megtenni.

"A videojátékok egyre kifejezőbbekké válnak, és ha erre rá akarsz tenni egy lapáttal, akkor az ilyesmit nem tudod elkerülni. Természetesen nem kell minden videojátéknak ilyen irányba fordulnia, az én esetemben viszont át akarom vinni ezt. Ha az erőszak új érzéseknek enged utat, amik fontosak a játékban, akkor én élni akarok ezzel, főleg ebben a játékban, ahol a fő téma a bosszú. Nem akarom megkerülni."

Kojima tehát burkoltan ellenezte a GTA5-ös kínzást, ahol maga a játékos kell, hogy ilyesmire vetemedjen, ha tovább akar jutni a történetben... A kínzás egyébként egyáltalán nem idegen a szériától, de jellemzően a játékos által irányított karakter volt az áldozat és nem fordítva.

"Eddig a játékosokat kínozta Ocelot, de ha már így szóba jött, lehetséges, hogy én voltam, aki először csinált ilyet videojátékban. Emiatt is bocsi!" - viccelődött Kojima.

Az alábbi videó 18 év felettieknek szól, gyenge idegzetűeknek nem ajánlott!

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward