Megdőlni látszik a mítosz...

...miszerint a nőket nem érdeklik a játékkonzolok. Az Online Media Daily felmérése, a Denizens of Digitivity azzal az érdekes eredménnyel zárult, miszerint a megkérdezett nők 44, míg a férfiaknak csupán 39%-a válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy van-e játékkonzoljuk. Ezzel az eredménnyel tehát a jelentés elhelyezett egy érdekes kérdőjelet az eddigi uralkodó sztereotípia mellett, amely szerint az átlagos amerikai gamer 18 és 34 év közötti egyedülálló fehér férfi. Különösen a Wii, az Xbox, a Playstation és a Nintendo DS-felhasználók soraiban egyre több a nő. Ann Mack, a JWT trendkutató-igazgatója szerint "a Wii demokratizálta csak igazán a konzolokat, mivel mindkét nem és minden korosztály előtt megnyitotta az utat".

Megdőlni látszik a mítosz...

...miszerint a nőket nem érdeklik a játékkonzolok. Az Online Media Daily felmérése, a Denizens of Digitivity azzal az érdekes eredménnyel zárult, miszerint a megkérdezett nők 44, míg a férfiaknak csupán 39%-a válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy van-e játékkonzoljuk. Ezzel az eredménnyel tehát a jelentés elhelyezett egy érdekes kérdőjelet az eddigi uralkodó sztereotípia mellett, amely szerint az átlagos amerikai gamer 18 és 34 év közötti egyedülálló fehér férfi. Különösen a Wii, az Xbox, a Playstation és a Nintendo DS-felhasználók soraiban egyre több a nő. Ann Mack, a JWT trendkutató-igazgatója szerint "a Wii demokratizálta csak igazán a konzolokat, mivel mindkét nem és minden korosztály előtt megnyitotta az utat".

Persze vannak régóta játékos nők is, akiknek például részben Ms. Pacman és az Intellivision Burgertime-ja formálta a gyermekkorát, majd később a Yoshi's Island, a Tomb Raider, vagy akár a Resident Evil. Mack elmondása szerint manapság "számos nő játszik olyan játékokkal, mint például a 'Dance Dance Revolution' és a 'Guitar Hero' - ők általában olyan, 35 év alatti nők, akik egyszerre szeretnének szórakozni és társasági életet élni".

Hozzá kell tenni ehhez persze azt is, hogy a játék nem mindig egy társas dolog. Akadnak a nők között is olyanok, akik ugyanúgy szeretnek elbújni egy játék magányába, mint a férfiak.

Maga a felmérés ugyanakkor természetesen leginkább a pénzről szól - Mack pedig rámutatott arra is, hogy a nőknek mégse nagyon reklámozzák ezeket a játékokat. "Az igazán nagy pénzek ugyanis a keményvonalas játékosktól származnak - ők azok, akik igazán nagy rajongói a műfajnak, és hajlandóak megvenni a 'Halo' legújabb bétaverzióját, hogy mielőbb részesülhessenek az élményből". Hozzátette azonban még azt is, hogy "előbb-utóbb viszont elkerülhetetlenül fel fognak figyelni a hirdetők arra az új, fokozatosan gyarapodó fogyasztói csoportra, amit a nők jelentenek".

Csak aztán nehogy az legyen a vége a dolognak, hogy egymás után jelennek majd meg a rózsaszínebbnél rózsaszínebb konzolok...

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward