Leszámolhat az agresszív reklámokkal a Chrome?

Úgy tűnik, a fejlesztőcsapat az erőforrás-pazarló hirdetések ellen harcol

Leszámolhat az agresszív reklámokkal a Chrome?

A Google fejlesztőcsapata folyamatosan dolgozik azon, hogy a webböngészőjükkel elérhető felhasználói élmény a lehető legjobb legyen, éppen ezért mindig kitalálnak valami újítást, ami emelheti a szintet. Áprilisban például bevezették a Lazy Loading funkciót, ami gyorsabb és hatékonyabb weboldal-betöltést ígér, de a Dark Mode is elérhetővé váltaz utóbbi időszakban, ami főleg az esti webböngészést segítheti a sötétebb dizájnelemekkel. Aztán ott van még a médiagombok elérhetővé tétele, valamint a nem megfelelő reklámokkal szemben is felvette már a harcot a fejlesztőcsapat a „Better Ads Standards” kezdeményezés keretén belül.

A reklámok a techoldalak többségénél meglehetősen fontos bevételforrást jelentenek, ám egyes esetekben agresszív stratégiákat alkalmaznak a felek annak érdekében, hogy minél több felhasználónál érhessenek célt, ám ez a módszer rendszerint azt eredményezi, hogy a felhasználók reklámblokkolókat kezdenek alkalmazni, ha pedig ezek nem működnek, akkor elkezdik minimalizálni az adott weboldal látogatását. A Google Chrome fejlesztőcsapatának tagjai most pont utóbbiak, azaz az agresszív reklámok ellen vehetik fel a kesztyűt, azaz ha egy adott reklám túlságosan erőforrás-igényesnek bizonyul, akkor blokkolhatják az elérhetőségét.

Galéria megnyitása Ez az értesítés jelenhet meg a blokkolt hirdetések helyén A 9to5 Google információi szerint az említett funkción még dolgozik a fejlesztőcsapat, de már lehet sejteni, mik az irányvonalak. Azt szeretnék elérni, hogy azok a reklámok, amelyek 0,1%-nál több internet-sávszélességet, percenként 0,1%-nál magasabb CPU terhelést, illetve összesítve 0,1%-nál több CPU időt használnak, „nehéz reklámnak” minősüljenek, így ezeket blokkolni fogják, erről pedig a Chrome értesítést jeleníthet meg az adott reklám helyén.

Arról egyelőre nincs hír, hogy az új funkciót pontosan mikor vezethetik be, csak annyi biztos, hogy dolgoznak rajta. Reklámok terén egyébként a FireFox fejlesztőcsapata sem tétlenkedik, ugyanis kitalálták, hogy prémiumszolgáltatásként havi 4,99 dollárért cserébe reklámmentességet biztosítanak, méghozzá úgy, hogy azok az oldalak, amelyeket látogatunk, részesülnek ebből az összegből – egyelőre még csak a nagyobb webes tartalomgyártókkal született megállapodás, később azonban remélhetőleg a kisebbek számára is opció lehet ez a funkció.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap