Készül a 65 nm-es grafikus mag az Xbox 360-ba

A lapkakészletek fejlődése természetes dolognak számít egy konzol életciklusában, azonban az Xbox 360 esetében ez egy nagyon fontos dolog stabilitás szempontjából.

Készül a 65 nm-es grafikus mag az Xbox 360-ba

A lapkakészletek fejlődése természetes dolognak számít egy konzol életciklusában, azonban az Xbox 360 esetében ez egy nagyon fontos dolog stabilitás szempontjából.

Az Xbox 360 legelső kiadása nem volt mentes a hibáktól, a konzol nagyon gyakran esett Red Ring of Death hibába. A gyártó ezt a hűtés javításával illetve a CPU gyártási technológiájának 65 nanométeresre csökkentésével orvosolta a Falcon javított kiadásban. Azonban a problémás GPU még mindig 90 nanométeren készül, ami stabilitás és energiahatékonyság szempontjából nem túl előnyös.

A 65 nanométeres GPU-val szerelt Xbox 360, kódnevén Jasper augusztusban várható. A Microsoft három céggel szerződött a chipek elkészítéséről, a TSMC-vel, ASE-vel és a Nanya-val, akik már nyáron fogják szállítani a grafikus magokat. Az eddigi Falcon kódnevű chipek már teljesen kifogytak, így a vállalat teljesen készen áll a Jasper-re való áttérésre. A vállalat következő lépése a Valhalla lesz, ami már egy csomagolásba fogja integrálni a GPU-t és CPU-t, így csökkentve a gyártási költségeket. A Valhalla változat leghamarabb csak jövő nyáron várható.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward