Kereskedelmi űrállomást tervez a Bigelow és a ULA

A felfújható létesítmény első moduljai már 2020-ban alacsony Föld körüli pályára kerülhetnek, és vagy az ISS részeként, vagy önállóan fognak létezni.

Kereskedelmi űrállomást tervez a Bigelow és a ULA

A Bigelow Aerospace és a United Launch Alliance (ULA) bejelentette, hogy egy közös projekt keretében négy éven belül létrehozzák a világ első kereskedelmi űrállomását. Az egyelőre nem dőlt el, hogy az alacsony Föld körüli pályára szánt létesítmény önállóan vagy a Nemzetközi Űrállomás részeként fog-e létezni. A tervek szerint az új állomás hasonló, bár jóval nagyobb felfújható elemekből épül majd fel, mint amilyen az ISS-re néhány napja megérkezett, és tesztelni kezdett BEAM kísérleti modul.

A modulokat a Bigelow gyártja le és az ULA Atlas V rakétái juttatják fel az űrbe. A létesítmény egységeit alkotó B330 modul belső térfogata 330 köbméter, hossza 17,3 méter, tömege 20 tonna, élettartama pedig nagyjából 20 év lesz. Ha a NASA beleegyezik abba, hogy a B330-at az űrállomáshoz csatlakoztassák, az ISS belső tere egy új modullal 30 százalékkal fog megnőni a jelenlegihez képest.

A megnövekedett tér lehetőséget biztosíthat arra, hogy bővüljön a személyzet, több kísérlet és kutatás kapjon helyet az űrállomáson, és persze az új elem az űrturisták elszállásolására is alkalmasnak bizonyulhat. A Bigelow célja hosszú távon egy több B330-as modulból álló „űrhotel” kialakítása lenne, illetve ugyanezen egységeket használnák a tervezett holdfelszíni és marsi településeken is szálláshelyként.

A felfújható egységek nagy előnye, hogy jóval alacsonyabb tömegűek és kisebbre összecsomagolhatók, mint az ISS-t jelenleg felépítő, merev modulok, ugyanakkor az eddigi tesztek alapján legalább olyan jól bírják a megpróbáltatásokat, mint ez utóbbiak. Ha minden a tervek szerint alakul, a Bigelow 2020-ra két B330-as modullal készül el, amelyeket majd az ULA 20 tonna teherbírású rakétái juttatnak el pályájukra.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward