Káros lehet a Battlefield 1-nek az Xbox One-os marketing?

Az Electronic Arts vezérigazgatója szerint nem, mert úgyis tudjuk, hogy a játék minden platformra megjelenik.

Káros lehet a Battlefield 1-nek az Xbox One-os marketing?

Ma már teljesen bevett szokás, hogy a legnagyobb játékok mellé odaáll valamelyik konzolgyártó, hogy a kiadóval közösen vezényeljék le a marketinges kampányt, és megpróbálják akár a PS4, akár az Xbox One felé terelni a potenciális vásárlókat. Például a Destiny és (most már) a Call of Duty is a PS4-gyel köthető össze, míg a Fallout 4, vagy éppen a The Witcher 3 az Xbox One-nal - annak ellenére, hogy természetesen multiplatform címekről van szó.

Az új Battlefield 1 bemutatkozó előzetese egyértelművé tette, hogy az Electronic Arts ezúttal a Microsofttal lépett partneri kapcsolatra. Ez azonban néhány befektetőt aggasztott, így feltették a kérdést Andrew Wilson vezérigazgatónak, hogy nem látja-e problémásnak az Xbox One-nal összekapcsolt marketinget, mikor PlayStation 4-ből több mint kétszer annyi van már a piacon.

Nos, Wilson láthatóan nem aggódik: "A konzolos partnereink rendszeresen szeretnek odaállni a legnagyobb játékaink mellé. Jellemzően azonban azt tapasztaltuk, hogy ez csak segíti a játék felismerhetőségét és népszerűségét, attól függetlenül, hogy az adott felhasználó milyen platformmal rendelkezik" - mondta.

"A konzolgyártók ezzel azt szeretnék elérni, hogy az ő konzoljuk irányába tereljék majd el a játék vásárlóinak túlnyomó részét. Azonban az elemzéseink azt mutatják, hogy ha valaki a PlayStation 4-en játszik, az nem vet el egy játékot csak azért, mert azt egy másik konzolos partner támogatja. A felhasználók megértik, hogy az ő konzoljukon is elérhető, mi pedig csak örülünk annak, hogy még nagyobbá válik a játékunk láthatósága" - folytatta Wilson.

Mit jelent ez?

A felhasználók lassan már megszokják, hogy a legnagyobb játékok videóiban vagy PS4, vagy Xbox One logókat látnak, és ez jellemzően nem zavarja őket. A Battlefield 1 esetében a beszámolók szerint az újságíróknak szánt bemutatón mindenhol Xbox-logós molinók lógtak, illetve a csak nekik levetített videók elején és végén is feltűntek az Xbox-logók.

Ezen kívül a (vélhetően) mindenki által látott hivatalos bemutatkozó videó elején és végén is feltűnik az Xbox One, ráadásul a végén kapunk egy felhívást is, mely szerint először a Microsoft konzolján lesz kipróbálható a játék az EA Access segítségével. Utóbbi persze önmagában még nem is akkora újdonság, hiszen ez utóbbi eddig az Electronic Arts minden játéka esetében érvényes volt, mióta az EA Access megjelent Xbox One-ra.

Ezen kívül ha a játék hivatalosan oldalán az előrendelésre kattintunk, akkor az Xbox One-os verziót teszi be alapnak, a jövőben pedig nyilvánvalóan az Xbox fog feltűnni a tévéreklámokban, és várhatóan lesznek konzolos bundle-ök is.

Nektek mi a véleményeteket? Befolyásolja a megítéléseteket egy-egy játékról a hasonló közös marketing?

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward