Az Intel már hetekkel ezelőtt beharangozta az Integer Upscaling támogatást, ami elsősorban a régi játékosok számára jöhet kifejezetten jól. Az Integer Scaling lényege, hogy a meglévő pixelek számát meg lehet duplázni, triplázni, illetve négyszerezni is, mindezt úgy, hogy az élesség nem vész el, mint például a tradicionális felskálázó algoritmusoknál – utóbbi körbe tartozik a bilinear és a bicubic eljárás is.
Az Integer Scaling segítségével a képhibák elkerülésére is van mód, így bizonyos esetekben kézenfekvő lehet az alkalmazása. A Retro Scaling névre keresztelt funkció a hétvége folyamán bekerült egy új Intel HD Graphics driverbe, amely a 25.20.100.7155-ös verziószámot viseli, így most már használhatóvá vált, igaz, van egy nagyon komoly megkötés.Ahhoz, hogy a Retro Scaling funkciót elérhessük, mindenképpen 11. generációs iGPU-val ellátott Intel processzorra van szükség, vagyis az Ice Lake sorozatból kell érkeznie a kiszemelt központi egységnek. Az Ice Lake azonban jelenleg csak a notebook piacon érhető el, ott is csak korlátozott mértékben, hiszen a gyártók éppen a hetekben tervezik az új modellekkel felszerelt termékeik piacra dobását.
A többségben lévő, Gen9 és Gen9.5 alapokon nyugvó Intel IGPU-k esetében a „Retro Scaling” funkció még nem érhető el, így a legfrissebb Comet Lake mobil processzoroknál sem lehet használni. Egyszóval eléggé alaposan behatárolt azon termékek köre, amelyek élvezhetik az újításból származó előnyöket.
Érdekesség, hogy az Nvidia nemrégiben szintén előrukkolt Integer Scaling funkcióval, így technikailag elsőként kínált ilyesmit a piacon, ám az a megoldás is csak néhány GPU sorozat esetében érhető el: mindenképpen Turing alapú, GeForce 16-os vagy GeForce 20-as sorozatú videokártyára van szükség hozzá. Ahogy az Nvidia, úgy az Intel sem programozható shaderekkel, hanem programozható skálázó szűrőkkel oldotta meg a feladatot.
Az Intel „Retro Scaling” funkciójával érkező driver innen tölthető le. Maga a funkció egyébként még béta státuszban van, azaz végleges állapotát csak később éri el.