Indukciós töltésű buszok

A Utah State University mérnökei egy olyan buszt mutattak be, amely a megállók aszfaltjába telepített töltőállomásokról elektromágneses indukcióval töldődik.

Indukciós töltésű buszok

A Utah State University mérnökei egy olyan elektromos meghajtású buszt mutattak be, amely elektromágneses indukció révén töltődik. Az Aggie Bus névre hallgató prototípus már az utakat rója, és ugyanazon töltési módszerrel szerzi a működéséhez szükséges energiát, mint az elektromos fogkefe vagy az egyéb vezeték nélküli töltőrendszerek, csak éppen sokkal nagyobb méretekben.

A rendszer lényegileg egy két részre szedett transzformátor: a megállók aszfaltjába telepített töltőállomásban a primer tekercs elektromágneses teret generál, amely a busz alján elhelyezett szekunder tekercsben áramot indukál, ez pedig feltölti az akkumulátort. A töltőállomás és a busz alja közt jelentősnek nevezhető, 15 centiméteres távolság van, de a járművek felé 25 kW teljesítményt közvetítő rendszer így is 90 százalékos hatásfokkal üzemel, ami kimagasló eredménynek nevezhető.

A fix útvonal és a rövid időközönkénti megállások miatt a buszokat különösen alkalmasak az indukciós töltési rendszer használatára. Egyetlen, hatalmas akkumulátor helyett az Aggie olyan kisebb méretű akkuval rendelkezik, amely képes újratöltődni a megállások alkalmával. 

A tervek szerint az első, utasokat is szállító járatok 2013 közepén kezdhetik róni köreiket az egyetem kampuszán, majd néhány éven belül a közforgalomban is. Az indukcióval töltött buszok ötlete az Egyesült Államokban ugyan újnak számít, de hasonló rendszerek már évek óta működnek Olaszország és Hollandia néhány városában. Az elképzelések szerint ezek a járatok különösen a belvárosi tömegközlekedésben lehetnek alkalmazhatóak, mivel sokkal halkabbak a benzines buszoknál, és nem rontják a levegő minőségét.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward