A Bing és az Encyclopaedia Britannica megállapodást írt alá arról, hogy a lexikon vonatkozó szócikkei ezentúl listázódnak a Microsoft keresőmotorján keresztül lefuttatott keresések eredményei között is. A neves brit lexikon illetékesei márciusban jelentették be, hogy 244 évvel az első kiadás megjelenése után leállítják az Encyclopaedia Britannica nyomtatott formában történő terjesztését.
A lexikon online változatban továbbra is elérhető lesz, valamint folyamatosan bővül, és a mostani döntés alapján egyértelmű, hogy ha a nyomtatott változat meg is szűnt, a világhálón nagyon is terjeszkedni kíván az Encyclopaedia Britannica.
A Microsoft szóvivője elmondta, hogy nagyon izgatottak az együttműködés miatt, és remélik, hogy a Britannica Online szócikkeinek megjelenése a keresési eredmények között megkönnyíti majd a felhasználók dolgát abban, hogy gyorsabban és rendezettebb formában jussanak releváns információkhoz.
A Bing az elmúlt hónapokban számos fejlesztést vezetett be, legutóbb például egy, a Google új, Knowledge Graph nevű szolgáltatásához hasonló funkciót. A Google újítása a hagyományos keresési eredményeket intelligensen rendszerezi és a jobb oldali sávban kiegészítő információkkal látja el. (A Google és a Bing új szolgáltatásai hazánkból egyelőre nem érhetők el.)
A Search Engine Land elemzője, Matt McGee összehasonlította a két keresőmotor új funkcióit, és a Bing verzióját egyelőre meglehetősen döcögősnek találta. Míg a Google verziójában a plusz információk világosan elkülönülnek a képernyő jobb oldalán, addig a Bing kis képekkel ellátott összefoglalói a keresési eredmények közé keverednek, és más enciklopédiák, például a Wikipédia eredményei gyakran előrébb sorolódnak, mint a Britannica.com szócikkei. Mindent egybevetve tehát elmondható, hogy a Bing próbálkozik ugyan, most éppen a nagynevű Encyclopaedia Britannica „bedobásával”, de még sokat fejlődnie ahhoz, hogy tényleges veszélyt jelentsen a Google hegemóniájára.