Az Intelnél elég régóta folyik a szerkezeti átalakítás, amit még az előző elnök-vezérigazgató, Pat Gelsinger kezdett el. Az átalakítás legújabb lépéseként elindult a korábban, még április folyamán megemlített elbocsátási hullám, amit az új elnök-vezérigazgató, Lip-Bu Tan úgy jellemezett: a létszámcsökkentés elkerülhetetlen.
A CRN friss beszámolója szerint már meg is indult a legújabb elbocsátási hullám, amivel kapcsolatban eddig arról volt szó, hogy főként a menedzsment terén működő felesleges rétegek eltávolítására koncentrál, ám a friss információk alapján nemcsak menedzsereket, hanem mérnököket is szép számmal elküldenek. Az Oregon Live munkatársai a történethez hozzátették: nemcsak elbocsátások indultak, de ezzel egy időben az Intel autóipari chipeket fejlesztő divízióját is leállítják, a munkavállalói többségét pedig szélnek ereszték.
Az aktuális lépések főként a Kalifornia területén dolgozó munkavállalókat érintik, akik közül 22 fizikai tervezőmérnök, három fizikai tervezőmérnök menedzser, valamint néhány logikai áramkör és termékfejlesztő mérnök is megkapja felmondását. Ezzel egy időben felhőszoftverekkel kapcsolatos mérnöki pozíciók, mérnöki menedzseri pozíciók, üzlet- és projektmenedzsmenttel foglalkozó pozíciók, valamint egyéb álláshelyek is megszűnnek, például IT alelnöki és technológia stratégiával foglalkozó vezetői pozíciókat is felszámolnak.
A Santa Clara területén található központból 107 munkavállalót küldenek el, erről Kalifornia állam vezetését már tájékoztatták is, hiszen a WARN Act értelmében kötelező közölniük, ha 50 vagy több munkavállalót érintő létszámleépítésre kerül sor, az értesítést pedig 30 napon belül be kell adniuk az illetékes szervekhez. Az elbocsátások július 15-én kezdődnek, ezt követően az érintett munkavállalók vagy 60 napos, vagy négyhetes felmondási időt töltenek, amelyekhez kilenc heti kompenzáció és juttatás jár.
Ennél egy fokkal meglepőbb, hogy a vállalat gyakorlatilag kilép az autóipari chipek szegmenséből, ugyanis a Client Computing Group részeként működő divíziót leállítják. Az autóipari fejlesztésekkel foglalkozó részlet központja Németországban, azon belül is Münchenben található, méghozzá azért, hogy az autógyártókhoz és a beszállítói lánc képviselőihez közel lehessen. Ezt a divíziót Jack Weast, egy igazi Intel veterán vezette, aki a Mobileye kötelékében korábban alelnöki pozíciót töltött be. Annak érdekében, hogy a platformok és a szoftveres fejlesztések kellően sikeresek lehessenek, az autóipari divízió önállóságot kapott termékstratégia és ügyfélkapcsolatok terén. Ennek a divíziónak a hírek szerint vége, alkalmazottai többségét elbocsátják, a vállalat pedig inkább a legfontosabb termékeire koncentrál majd, legyen szó klienspiaci vagy az adatközpontok szegmensébe szánt termékekről.
A szerkezeti átalakítás azt a célt szolgálja, hogy a felesleges bürokratikus rétegeket végre lehámozzák, ezáltal növekedhet a végrehajtás sebessége, gyorsabban reagálhat a különböző változásokra a cég, illetve a projekteket is gyorsabban teljesíthetik – ideális esetben. Lip-Bu Tan szerint a sikerhez hatékonyabb működésre van szükség, ami kisebb csapatokat jelent, kellően felkészült szakemberekkel feltöltve.
A gyártó háza táján a marketingrészleg átalakítása is zajlik, a marketingtevékenységek oroszlánrészét kiszervezik egy régi, jól bevált partnercéghez, amely a AI segítségével próbál hatékonyabb és eredményesebb reklámkampányokat készíteni. Hogy az Accenture végül sikeresebb lesz-e, mint az Intel saját marketingcsapata? Ezt majd az idő dönti el, az viszont biztos, hogy a sikerhez nemcsak jobb marketingre, hanem kellően ütőképes termékekre is szükség lesz, hiszen a független tesztek úgyis megmutatják, ha a valóság nincs összhangban a reklámokkal.
A vállalat összességében 500 millió dolláros költségcsökkentést irányzott elő az idei évre, jövőre pedig további egymilliárd dollárral szeretnék mérsékelni a céges kiadásokat.