Shop menü

ELDOBOD AZ AGYAD A SAMSUNG GALAXY XR ÁRÁTÓL

Szemkápráztatóan magas kategóriába lőtte be a Samsung a Micro-OLED kijelzős készüléket.
Török Roland
Török Roland
Eldobod az agyad a Samsung Galaxy XR árától

A virtuális valóság, bárhogyan is nézzük, egy varázslatos élmény, ami az érzékszerveidet kijátszva érdekes világokat tár fel előtted. A Samsung legújabb szemüvege azonban nem káprázat, hanem maga a valóság.

A Samsung ugyanis bejelentette a Samsung Galaxy XR árát, ami nem kevesebb, mint 1 millió forint körüli áron lesz kapható.

A Samsung Galaxy XR a Samsung legújabb kevert valóság készüléke, aminek az árusítását 1800 dolláros (adó nélküli) áron kezdték meg Dél-Koreában és az Egyesült Államokban. A korábban Project Moohan néven ismert headset dizájnját a Meta Quest Pro és az Apple Vision Pro ihlette, ám lényeges különbség, hogy az Android XR operációs rendszer fut alatta.

A Galaxy XR a magasabb árkategóriában kíván szembeszállni konkurenseivel, ehhez pedig 16GB RAM mellett a Qualcomm Snapdragon XR2+ Gen 2 chipet használja.

A Samsung készüléke elképesztő minőségű, 29 millió pixeles, 3552×3840 felbontású micro-OLED kijelzőt kapott, ami szinte megegyezik az Apple Vision Pro kijelzőjével. Azért csak szinte, mert az Apple készüléke képes a 120Hz-es módra, viszont a Samsung maximum 90Hz-en megragad. 

Ez azért is szomorú, mert a magasabb képfrissítés segíti a felhasználót abban, hogy ne legyen rosszul a készülékben, ám míg a 90Hz az Apple Vision Pronál alapérték, addig a Samsungnál ez csak extra, hiszen a Galaxy XR 72Hz-es működésre lesz alapból optimalizálva.

Galéria megnyitása

Értékes funkció azonban még a szem- és arckövetés, aktív mélységérzékelő szenzor, és az automatikus szemtávolság állító, ami segíti a kényelmes és könnyű használatot. Plusz pont, hogy a készülék képes az írisz alapján felismerni a felhasználóját. Az opcionális kiegészítők között szerepel még a dioptriás lencse lehetősége, ami mágneses módon tapad rá a készülékre.

Az új kevert valóság szemüveg természetesen a külvilágot pásztázó kamerákat is kapott, ebből kettő magas felbontású felel a térhatásért, 3D fotókért és videókért felel; hat pedig a pontos követésért. 

Galéria megnyitása

Bár az arcra, fejre és nyakra nehezedő nyomást csökkenti, a Galaxy XR sajnálatos módon vezetékes akkumulátorral tud csak csatlakozni a készülékhez. Ez nem is lenne annyira nagy gond, ha nem lenne fájdalmasan rövid az akku életideje, hiszen 2 óra használat után lemerül. Ezt az időt kicsit ki lehet tolni, amennyiben a felhasználó filmet néz rajta, ez esetben 2 és fél óra a várható üzemidő. Jó hír azonban, hogy kábelesen hálózatra kötve bármeddig használható, ám ez a mobilitás rovására menő rövid üzemidő külső akkumulátor esetén azért lehetne hosszabb, legalábbis ha már egy ilyen drága készülékről beszélünk.

A headset nem az arcra, hanem a homlokra nehezedik, ez tehát egy jelentős dizájneltérés az Apple Vision Prohoz képest, amire sokan panaszkodtak, hogy túlságosan nehéz az arcnak. Az is segít még a készüléken, hogy míg az Apple Vision Pro 650 grammos súlyával terheli a fejet, addig a Galaxy XR csak 545 grammot nyom.

Az Android XR még új operációs rendszer, a Galaxy XR fogja először használni, így fontos kérdés, hogy milyen szoftverek lesznek elérhetőek rá.

Galéria megnyitása

A Google Play Store 2D-s alkalmazásai képesek futni rajta, de a legtöbb esetben nem erre vágynak a VR és AR felhasználók. Van azonban pár program, ami azonnal működik majd a készüléken.

Az egyik ilyen, a Google Maps immerzív módban, aminek segítségével madártávlatból és utcanézetből is bejárhatjuk a világot. A Google Photos automatikusan képes a képeinket 3D képpé varázsolni, miközben a YouTube a Questhez hasonlóan támogatja az immerzív videók lejátszását.

Galéria megnyitása

A Netflix is készült saját applikációval, ami azt jelenti, hogy videós tartalomban nem lesz hiány a készüléken.

A Gemini AI valós időben térképezi fel a környezetet, segíti a felhasználót a hétköznapokban. Használatához nem kell parancsot kiadni, a természetes beszédet meghallja és azonnal reagál is rá.  

Portolásra került több Questes játék is, így például a Demeo, Arizona Sunshine Remake, Walkabout Mini Golf, Green Hell VR, Job Simulator és a Real VR Fishing azonnal elérhető rá. A Samsung azonban kijelentette, hogy a játék nem számít számukra prioritásnak.

Szerencsére azonban a készülék képes a számítógéppel való kapcsolatra is, a 25 dolláros Virtual Desktop már készen is áll a használatra, ami ráadásul már Wi-Fi 7 támogatást élvez, támogatott szem és arckövetéssel együtt. 

A probléma viszont az, hogy a headsethez a magas ár ellenére nem jár kontroller. Ahhoz, hogy valóban, sokrétű használatra legyen képes, nem elég a tekintet és kézkövetés, muszáj egy fizikailag megfogható vezérlőt is használni. Míg az Apple Vision Pro nemrég kapta meg a PS VR2 vezérlők támogatását, addig a Galaxy XR egy egyedi kontrollert, a Galaxy XR Controllers-t fogja használni. Ez a kiegészítő azonban csak önmagában plusz 250 dollár (adó nélküli) terhet ró a vásárlóra. Összehasonlításként, ez a 250 dollár pont annyi, amennyibe a most akciós Meta Quest 3S kerül, kontrollerrel együtt. A magas ár ellenére a vezérlők már a bejelentés napján el is fogytak.

A Samsung Galaxy XR európai megjelenéséről egyelőre nem esett még szó, vélhetően a Samsung a biztonságra játszott, hogy a készleteit el tudja adni, és ne maradjanak a nyakán a szemüvegek, mint ahogyan az a Metával történt a Meta Quest Pro esetében.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére