Eladó tweetek

A BBC beszámolója szerint a Twitter „eladja” a régi tweeteket, vagyis a piackutató cégek kellő díjazás ellenében hozzáférhetnek az elmúlt két év archivált hozzászólásaihoz. 

Eladó tweetek

A BBC beszámolója szerint a Twitter „eladja” a régi tweeteket, vagyis a piackutató cégek kellő díjazás ellenében hozzáférhetnek az elmúlt két év archivált hozzászólásaihoz. Az ezekből nyert adatok segítségével marketing kampányokat állíthatnak össze, célzott ajánlatokat tehetnek egyes felhasználóknak stb. A Twitter elsőként a brit székhelyű Datasift adatelemző céggel kötött megállapodást az utóbbi két év tweetjeinek eladásáról.

A Datasift szerint már számos más cég is komolyan érdeklődik az „adatbánya” iránt, amely nap mint nap újratermelődik az oldalon, mondta el Rob Bailey vezérigazgató. A Historics (a tweetek archívuma) azért is nagy lehetőség, mert mindezen adatok egy intelligens platformon találhatók, amelyen különféle szűrések alkalmazásával a legkülönbözőbb adatokhoz lehet hozzáférni.

A közvetlen tartalmon kívül a tweetek árulkodnak a népszerű weboldalakról, helyszínekről és a közösségi médiát leginkább befolyásoló tényezőkről. Akik megveszik ezeket az adatokat, különféle trendeket tudnak majd követni általuk és azonosíthatják a legfontosabb piaci szereplőket, folytatja Bailey.

A Datasift láthatóan nagyon boldog a megegyezéstől, a Twitternek még több pénz folyik be, de a felhasználók körében közel sem ilyen felhőtlen a hangulat. Graham Cluley, a Sophos biztonsági cég blogján azt javasolja, hogy mielőbb töröljük régi tweetjeinket, amennyiben nem akarjuk, hogy a piackutató cégek adatokat sajtoljanak ki korábbi hozzászólásainkból, és ezáltal esetlegesen információkat gyűjtsenek össze rólunk. És ahogy hozzáteszi, jobban tesszük, ha átgondoljuk, hogy a jövőben mit és hogyan osztunk meg az interneten. Érdemes továbbá a tartózkodási hely megosztása alkalmazást haladéktalanul kikapcsolni, ha nem akarjuk, hogy tweetjeink nyomán követhetővé váljon „mozgásunk”.

Gus Hostein, a Privacy International igazgatója szerint a mostani megegyezés ellentmond mindannak, amit a Twitter elviekben képvisel, és egyre rosszabb irányba kezdenek haladni a cég vezetői. A Twitter lényegileg az élő beszélgetést imitálja, amely azonban globális méretekben valósulhat meg. Gyakorlatilag olyan, mintha minden társalgásunkat lehallgatnák és rögzítenék további adatelemzés céljából. Ráadásul a felhasználók beleegyezését ehhez sosem kérték.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward