Curse of the Dead Gods – Elátkozott fosztogató

Kincsekért jöttél? Hatalomért? Vagy azért, mert úgy gondolod semmibe veheted az itt szunnyadó isteneket?

Curse of the Dead Gods – Elátkozott fosztogató

75 %
{{ average }} %
  • ...
Szerzői értékelés
Szerző
75
%
Olvasói értékelés
Olvasó
Olvasói értékelés
{{ average }}
%
{{ average }}
%

Az aztékok az amerikai kontinens egyik legkiterjedtebb és legfejlettebb bennszülött civilizációját hozták létre a 14-15. században. Ők magukat mexikáknak nevezték, és birodalmuk is a Mexikói-fennsíkon, a mai Mexikó középső és délebbi részén terült el, az azték elnevezés pedig a mondák szerint korábbi otthonukra Aztlánra (jelentése: A gémek otthona) utalt valójában.

A 15. század végére hatalmas, despotikus államot hoztak létre, mely komoly katonai erővel bírt és a mai Közép-Mexikó szinte minden népét és birodalmát leigázták. Hadseregüket jól jellemzi, hogy minden felnőtt férfinak kötelező volt hadba vonulnia, a háborút szent dolognak tartották, a fiúgyermekeket pedig ötéves koruktól katonai kiképzésen vettek részt. A véráldozatnak és a vérnek különleges szerepe volt, varázslatos őserőnek hitték a vért és úgy vélték ez mozgatja a világmindenséget és a létezés is ebből nyeri erejét.

Galéria megnyitása

Az aztékoknak rengeteg istenük és istennőjük volt, akiket mind egy vagy több tevékenységhez, illetve természeti jelenséghez kapcsoltak. Hitük szerint a bőséges termés, a katonai siker, az egyéni boldogulás, egyszóval életük minden elképzelhető eleme egy-egy megfelelő isten kegyétől függött.

A Curse of the Dead Gods nemcsak a kultúrájukból, de úgy tűnik az azték, vagyis mexikák filozófiájából, világnézetéből is merít. Igaz, hogy a dark fantasy keretein belül marad, de az istenek kegyének keresése, az örökös harc és küzdelem, a véráldozatok és a holtak megbolygatása kiemelt szerepet kap. Főhősünkről nem sokat tudni.  Fosztogató, kincsvadász vagy csak egy szerencsétlen aki fejébe vette, hogy az ősi Templomok kincseivel megrakodva tér meg hazájába? Vagy örök életre, istenektől lopott hatalomra vágyik? A választ csapdákon, átkokon, szörnyetegeken keresztül sem biztos, hogy megtalálja.

Fény, sötétség és a reflexek

A fény és a sötétség nem csak misztikus vagy épp fizikai értelmű jelenség, a Curse of the Dead Gods esetében az egyik alapmechanika részét képezi. A fény megvilágítja a csapdákat. A sötétségben 50%-kal nagyobb sebzést kapunk. Ezért sem mindegy, hogy mi vesz minket körbe, miközben harcolunk, felfedezünk. Szerencsére a mindig nálunk levő fáklya alapfelszerelésünk része. Fényt azonban nem csak önmagában képes adni: tűztartókat lobbanthatunk lángra segítségével, de ellenségeinket is felgyújthatjuk. Az égő ellenség pedig cserében fényárban úsztatja a környezetet.

Galéria megnyitása

A Curse of the Dead Gods harcrendszere nem nehéz, azonban elsajátításához jó reflexek és gyakorlás szükséges. Elsődleges támadásainkat összefűzhetjük, hogy a végén egy nagy kritikus csapást (Finisher) mérjünk ellenségünkre, ennek nehézsége abban rejlik, hogy a többiek nem fogják tétlenül nézni, míg egy társukat szétkaszaboljuk. Emellett használhatunk erősített (Charged attack) és másodlagos támadásokat is, ezeket pedig a játék nagyon szépen elmagyarázza, hogyan kombózhatjuk hatékonyan. A kitérés (Dodge) és a hárítás (Parry) sem csak a védelmünkre használt trükköket jelent, segítségükkel, és tökéletes időzítéssel kibillenthetjük ellenségeinket és visszanyerhetjük a stamina pontot amit elhasználtunk a manőverre. Kis gyakorlással halálos, precíz és hatékony harcossá képezhetjük magunkat.

Kincsek, termek, kockázat

Jutalomként leggyakrabban aranypénzeket kapunk, amiket különféle pozitív hatású segítségekre költhetünk, de vannak ritkább kincsek is, melyek segítségével már sokkal komolyabb előnyökre tehetünk szert. Az aranyat halálunkkal elveszítjük (felszerelési tárgyainkkal egyetemben), de a jáde gyűrűk és a kristály koponyák megmaradnak halál után is és az Alvilágban ebből fejleszthetjük a felszerelésünket és képességeinket. Ezek permanens fejlesztések, tehát a halál sem veheti el őket tőlünk.

Például áldásokat kérhetünk az istenektől, amik passzív képességekkel vérteznek fel minket. Kezdésnek, távolsági harcosként az egyik legjobb amit választhatunk az a T’amok’s Protection, ami megnöveli az általunk kibocsátott fény hatósugarát és a fényes területeken kapott sebzéseket 20%-kal csökkenti, de aki kőkemény közelharcosként veti bele magát a küzdelmekbe annak a Furious Skin jobb választás, ugyanis 6 másodpercre +50% sebzést kapunk, ha megsérülünk.

Galéria megnyitása

Minden Templom termekből áll, de nem kell vakon bolyonganunk, ugyanis (majdnem) minden terem váltásnál kapunk előrejelzést arról, hogy milyen jutalomra (gold, weapon, relic, attribute, healing, challenge, unknown) számíthatunk ott. Ez persze semmit nem mond arról, hogy milyen ellenségekre számítsunk. Erről legfeljebb néhány kör után lesz fogalmunk, és arra is hamar rájövünk, hogy nem mindegy, hogy a jaguár, a kígyó vagy a sas templomába törünk be, mivel eltérő kiképzésű és képességű ellenségek védik őket. Mindezek mellett felajánlásokat (Offering) tehetünk az istenek felé – ezt arannyal is megfizethetjük, de vérrel is, ez utóbbi azonban emeli a Corruption mértékét.

Összefuthatunk minibossokkal, és tulajdonságainkat (Constitution - életerő, Perception – több loot, Dexterity – nagyobb sebzés) növelő hatásokkal, fegyvereket és egyéb dolgokat találhatunk de figyeljünk, hogy igaz ugyan, a gyógyítás szinte mindig jól jön, de mégsem mehetünk végig egy templomon csak erre számítva.

Végezetül bizonyos időnként különleges eventeket is „csatolhatunk” a következő kísérletünkhöz. Ez egyfelől extra jutalmat, de egyszersmind egy negatív hatást is jelent – például minden visszajelzés, HUD elem eltűnik és a játék szürkés színbe vonja a képernyőnket ez a különös átok, cserébe pedig ritka kristály koponyákat zsákmányolhatunk. Az adott templom végén természetesen boss, vagyis Champion vár ránk, akivel kisebb arénaharc keretein belül kell megütköznünk, legyőzése pedig nem csak jó loottal jár, de a korrupciót is nullázza (nem mintha számítana a következő körben).

Galéria megnyitása

Ahogy teremről teremre haladunk, a Templomban lappangó ártó erők egyre jobban kifejtik hatásukat. Ez az átok kezdetekben csak árnyékként követ minket, csápjait csak a látóhatár széléről nyújtogatja, de ahogy a Corruption mértéke növekszik, lassan egyre erősebbé válik.

Mindez négyszer csap le ránk kisebb átok formájában, az ötödik alkalommal azonban felkészülhetünk a legrosszabbra. Ereje teljében (teljes Corruption mérő) a következő terem átokkal sújt minket és jaj a lelkünknek – olyan súlyos hátrányokat kapunk, amivel az életben maradás esélyei szinte a nullával egyenlőek.

Galéria megnyitása

Fegyverekből bőségesen válogathatunk – egyfelől a termekben lootként eldobált vagy megtaláltak közül, de az Alvilágban a Forsaken Weaponry listából is vásárolhatunk magunknak. Ez utóbbival persze nem magát a fegyvert kapjuk meg, hanem csupán az esélyt, hogy lootként essen a következő nekifutásnál.

Buzogányok, kardokat, karmokat, tőröket, elemi sebzést, speciális képességet adó fegyvereket, pisztolyokat, íjakat, dobótőröket, ostort, pajzsot és hasonlókat is találhatunk és sokat kell kísérleteznünk amíg megtaláljuk a számunkra tökéletes kombót. Emellett minden fegyvertípusnak megvan a maa előnye, a buzogányok charged attackja például duplán sebez, az ostor közelebb tudja húzni az ellenséget, a kétkezes közelharci fegyverek pedig ütésenként megszakítják az ellenség támadásait.

Galéria megnyitása

A játék hangulata, pályáinak és ellenségeinek változatossága színvonalas, a játékmechanika és a harc is kellően komplex. Rengeteg időt eltölthetünk gyűjtögetéssel, felfedezéssel, harccal és harácsolással. Azt viszont nem tagadhatja le, hogy sok elemében kísértetiesen hasonlít a tavaly megjelent és hatalmas sikert aratott Hadesra és kicsit a Darkest Dungeonra is. Nem ér fel a görög mitológiába belebonyolódó előddel, viszont aki ott szerette meg a „végtelenített”, akciódús, reflexeket próbára tevő roguelike stílust, annak a gyűjteményéből nem hiányozhat a Curse of the Dead Gods sem.

Galéria megnyitása

Galéria megnyitása grid_on

Összefoglalás

Curse of the Dead Gods – Elátkozott fosztogató

Curse of the Dead Gods – Elátkozott fosztogató

Curse of the Dead Gods – Elátkozott fosztogató
Szerzői értékelés
75
%
Ízig vérig roguelike, ahol ismeretlen kalandorként küzdünk meg egy letűnt civilizáció árnyával és őrzőivel.
A sötét fantasy hangulatot nagyon sikerült eltalálni, változatos helyszínekkel és ellenségekkel, a harc pedig igazi reflexpróba.
Kevesebb a történet és a körítés, mint a hozzá hasonló játékokban és a más játékból adaptált elemeket nem sikerült teljesen sajáttá alakítani.
{{ totalLabel }}
%
{{ userRateLabel }}

Neked ajánljuk

Kiemelt
Csak gépösszerakó
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap