Ha úgy gondolod, hogy játékfejlesztő szeretnél lenni egy nagyobb fejlesztőcsapatnál, akkor jobb, ha egy időre lemondasz erről az álmodról. Az IT iparban brutális mértékű leépítések vannak, napról-napra küldik el a cégek a munkavállalókat, ez alól pedig a játékipar sem kivétel. Manapság sikereket egyedül is el lehet érni, így jobb, ha független fejlesztőként így tapasztalod meg a játékkészítés nehézségeit, a felvétel stop miatt úgyse vesznek fel sehová senkit, és profi fejlesztők keresnek állást szerte a világon, akikkel nehéz versenyre kelni.
Ezúttal 530 ilyen profi került ki az álláskereső piacra, vagyis a Riot Games egy tollvonással vált meg a munkavállalóinak 11 százalékától.
A Riot Games vezérigazgatója, Dylan Jadeja, egy hosszú blogposztban kommentálta a kellemetlen történéseket: „Eddigi pályafutásunk jelentős részében sikerült elkerülnünk az ilyen napokat, de ez a döntés kritikus fontossággal bír a Riot jövője szempontjából. Ennek a lépésnek nem a részvényesek megnyugtatása vagy a negyedéves eredmények elérése a célja – sokkal inkább a szükségszerűség eredménye. Az elmúlt néhány évben a Riot létszáma több mint kétszeresére nőtt, és egyre több projekt futott anélkül, hogy világosan behatároltuk volna, mire van leginkább szükségük a játékosoknak. A változtatások célja, hogy mostantól azokra a területekre koncentráljuk az erőinket, amelyek a legnagyobb hatással vannak a játékosokra, miközben a kevésbé fontos területekre szánt beruházásokat csökkentjük.”
Dylan szerint ez a leépítés 530 pozíciót érint, ezek pedig az alapfejlesztésen kívüli csapatok. Ez azt jelenti, hogy a Lol, Wild Rift, Valorant és a Teamfight Tactics biztonságban van, ám a Legends of Runeterra és a Riot Forge nagy változásokon megy keresztül.
A kártyajáték, avagy a Legends of Runeterra Dylan szerint a megjelenése óta pénzügyi gondokkal küzd, mivel nem termeli ki a fejlesztés és a támogatás költségeit. Emiatt csökkentik a játékon dolgozók létszámát és a The Path of Champions kerül a fejlesztés középpontjába, mert az a legnépszerűbb játékmód.
A Bandle Tale: A League of Legends Story viszont az utolsó Riot Forge cím lesz, vagyis megszűnik ez a kísérletezés indie fejlesztőket támogató kezdeményezés.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a verekedős játék Project L és az Arcane 2 nincs veszélyben, ezek fejlesztése folytatódik. Az MMO játékról viszont nem tettek említést, így talán annak a fejlesztése is folyamatban van. „Bár a változás bizonytalanságot hozhat, egyben lehetőséget is teremt a növekedésre és a megújulásra. Hálásak vagyunk a folyamatos támogatásotokért: nélkületek nem lett volna lehetséges semmi, amit a Riot valaha is létrehozott. Szenvedélyetek és hűségetek minden nap inspirál minket, és izgatottan várjuk, hogy együtt folytassuk a megkezdett utazást” – zárja a bejegyzését a vezérigazgató.