Shop menü

BEMUTATKOZIK A DIRECTX 12 FEATURE LEVEL 12_2

Az újítást egyelőre még csak az Nvidia GeForce RTX és Quadro RTX sorozatú megoldásai támogatják, de az AMD, az Intel és a Qualcomm érkező termékei is megfelelnek majd a követelményeknek.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Bemutatkozik a DirectX 12 Feature Level 12_2

A Microsoft fejlesztői blogján felbukkant a DirectX 12 Feature Level 12_2, ami lényegében egy új funkciószintnek tekinthető, amit néhány meglévő modell mellett csak a legfrissebb videokártyák támogathatnak. Hogy mit is takar egy funkciószint? Lényegében olyan hardveres képességeket foglal össze, amelyekkel garantálható az adott funkciók támogatása, ez pedig kiemelten fontos szempont a szoftverek fejlesztésénél, hiszen van egy közös alap, amire lehet építkezni. A támogatott funkciószinteket természetesen az egyes gyártók is közlik, legyen szó videokártyákról, APU egységekről, vagy éppen SoC egységekről, ezáltal az ökoszisztéma áttekinthetőbb.

A DirectX 12 Feature Level 12-2 „szabvány” lényegében négy dolog miatt fontos, amelyekről a DirectX 12 Ultimate bemutatásakor már szó esett, ezek az alábbiak:

  • DirectX Raytracing
  • Mesh Shaders
  • Variable Rate Shading
  • Sampler Feedback

A DirectX 12 Feature Level 12-2 természetesen tartalmazza a korábban bemutatott Feature Level 12_0 és 12_1 összes szolgáltatását, valamint ezeket kiegészíti a fentiekkel, illetve néhány egyéb újítással is. Ahhoz, hogy egy adott hardver DirectX 12 Feature Level 12_2 kompatibilis lehessen, az alábbi követelmények teljesülésére van szükség:

  • Required driver model: WDDM 2.0
  • Shader Model: 6.5         
  • Raytracing tier: Tier 1.1
  • Variable shading rate: Tier 2
  • Mesh shader tier: Tier 1    
  • Sampler feedback: Tier 0.9
  • Resource Binding Tier: Tier 3
  • Tiled Resources: Tier 3    
  • Conservative Rasterization: Tier 3    
  • Root Signature Tier: 1.1         
  • DepthBoundsTestSupported: TRUE    
  • WriteBufferImmediateSupportFlags: Direct, Compute, Bundle            
  • MaxGPUVirtualAddressBitsPerResource: 40          
  • MaxGPUVirtualAddressBitsPerProcess: 40

Ahogy az a fentiekből látszik, egyebek mellett WDDM 2.0 támogatás is szükséges a hardver részéről, plusz van egy nagyon fontos változás. A DirectX 12 Feature Level 12_1 esetében még lehetőség volt arra, hogy a Direct3D 12 mellett a Direct3D 11 alatt is használatba vegyük a funkciókat, a DirectX 12 Feature Level 12_2 esetében viszont már csak és kizárólag Direct3D 12 támogatásra lehet számítani Windows 10 alatt.

A DirectX 12 Feature Level 12_2 kapcsán felmerülhet a kérdés: mely hardverek és platformok támogatják az újítást? Erre szerencsésen bő választ adott a Microsoft az alábbi felsorolás formájában, vagyis az alábbi termékek felelnek meg az új funkciószint követelményeinek:

  • Az Nvidia GeForce RTX és Quadro RTX videokártyák
  • Az AMD RDNA2 architektúra köré épülő videokártyái, amelyek később jelennek meg
  • Az Intel érkező gamer videokártyái, amelyek az Xe architektúrát használják
  • A Qalcomm egyes SoC következő generációs SoC egységei, amelyek a Snapdragon platform részét képezik.

A DirectX12 Feature Level 12_2 már elérhető a Windows Insider Programon belül, ám használatához a megfelelő SDK-ra, illetve a Windows 10 operációs rendszer 20170-es, vagy ennél frissebb buildjére van szükség.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére