Az MSI csapata óriási meglepetést okozott január elején, amikor a pletykák és a szivárgások jóvoltából fény derült arra, hogy a vállalat kínálatában hamarosan megjelenik egy kézi játékkonzol. Akkoriban nem lehetett tudni, pontosan milyen alapokra építkezhet a friss jövevény, de a hivatalos bejelentés alkalmával kiderült, a várakozások ellenére mégsem az AMD APU egységeit választották a vállalat mérnökei, hanem az Intel nemrégiben bejelentett Meteor Lake családjának két képviselőjét. Ennek köszönhetően még különlegesebbnek tekinthető a friss kézi játékkonzol, hiszen elsőként alkalmazhat modern Intel processzort, hála annak a ténynek, hogy az Intel új mobil processzorai jelentős gyorsulást hoztak iGPU terén az előző generáció képviselőihez képest.
A CES 2024 idején az MSI Claw névre keresztelt kézi játékkonzoljának összes fontos adata napvilágot látott, így arra is fény derült, hogy a Core i7-es processzorral és 1 TB-nyi tárhellyel ellátott modell 799 dolláros, míg a Core i5-ös processzorral és 512 GB-nyi tárhellyel felvértezett verzió 699 dolláros listaáron kerül forgalomba, remélhetőleg még az év első felében. Azóta az MSI egyik illetékese, Clifford Chun az IGN munkatársainak adott interjújában további érdekességeket is elárult az új kézi játékkonzollal kapcsolatban, így kiderült, a friss jövevény mindössze egy termék a sorban, ugyanis a háttérben már a második, a harmadik, illetve a negyedik generációs modellek tervezésével kapcsolatos munka is megindult.
Az MSI illetékesei szerint a Claw névre keresztelt kézi játékkonzol fejlesztése nagyjából 2 esztendőn át tartott, és a termék hamarabb is megjelenhetett volna, amennyiben az Intel Meteor Lake sorozata hamarabb érkezik, de utóbbi csak december folyamán debütált, ahogy arról korábbi hírünkben már írtunk. Az MSI System Product Management részlegének igazgatója elárulta, a Claw esetében nagyjából 2-3 éves termékciklusban gondolkodnak, ugyanis körülbelül 2-3 évente ugrik akkorát a legmodernebb játékok teljesítményigénye, amit hardver szintjén is követni kell egy új verzió kiadásával.
Amennyiben persze valaki retró játékokkal játszik, 10 évig is gond nélkül használhatja az első generációs Claw kézi játékkonzolt. Ennek megfelelően később érkezni fog a termékből második-, harmadik-, illetve negyedik generációs verzió is, ezek fejlesztése pedig már el is indult. A 2-3 éves termékciklus a vállalat gamer noteszgépeinél és egyéb konfigurációinál már érvényben van, így lényegében ezt a stratégiát vezetik át a kézi játékkonzolok szegmensébe is.
Abból kiindulva, hogy az Intel háza táján a következő processzor-architektúrák, vagyis az Arrow Lake és a Lunar Lake már a közeljövőben megjelenhetnek, erősen valószínű, hogy a Claw 2 inkább a Panther Lake köré épül majd, annál is inkább, mert a Lunar Lake kifejezetten alacsony fogyasztás mellett üzemelő tagokból állhat, amelyek teljesítménye kevés lehet egy kézi játékkonzol számára.
A Panther Lake a tervek szerint 2025-2026 táján érkezhet, méghozzá Xe3 alapokon, ami pont megfelelhet az MSI fentebb említett menetrendjéhez. Az MSI illetékese szerint egy-egy új modell piacra dobása attól függ majd, hogy az egyes CPU és iGPU generációk egymáshoz képest mekkora gyorsulást hoznak. Amennyiben a szint megfelelőnek ígérkezik egy új kézi játékkonzol elkészítéséhez, az MSI kínálatában meg fog jelenni a frissebb verzió.
Az aktuális MSI Claw esetében egyelőre még nem áll rendelkezésre konkrét megjelenési időpont: a média egyes képviselői szerint még az első negyedév folyamán debütálhat a termék, de a konzervatívabb becslések az első félévben történő megjelenésre tippelnek. Az IGN munkatársai még pesszimistábbak, az év második felére várják az újdonságot. Az biztos, hogy az MSI Claw piacra dobását érdemes minél hamarabb megejteni, mielőtt még a ZEN 5 alapú processzormagokkal és az RDNA 3,5 alapú iGPU-val felvértezett Strix Point APU egységek debütálnának, ugyanis nem sokkal ezután a köréjük épített következő generációs kézi játékkonzolok is megjelennek, rontva az MSI Claw piaci esélyeit.