Shop menü

AZ INTEL XE3 ALAPÚ GPU SOROZATÁNAK NEM MINDEN TAGJA HASZNÁLHATJA MAJD A 16X MSAA TÁMOGATÁST

A távolabbi terv az, hogy teljes egészében kivezetik a 16x MSAA opciót, de a 2/4/8x módok megmaradnak, így a régebbi, MSAA támogatást használó játékok alatt az újabb videokártyákkal is elketyeghet az MSAA.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Az Intel Xe3 alapú GPU sorozatának nem minden tagja használhatja majd a 16x MSAA támogatást

Az Intel következő generációs Xe architektúrája, amely immár a harmadik a sorban, egy érdekes változást hoz majd, már ami az MSAA élsimítást illeti. Az Xe3 alapú modellek esetében, amelyek a Celestial generációt erősítik, várhatóan nem lesz alapértelmezett a 16x-os MSAA beállítás elérhetősége, ezt az opciót csak egyes modelleknél választhatják majd ki a gamerek.

A dolgok jelenlegi állása szerint ez azt jelentheti, hogy a 16x-os MSAA beállítás csak és kizárólag a videokártyák esetében válik elérhetővé, ott is főként a felsőbb kategóriákban, a belépőszinten és az iGPU-k világából kivezetik, és ez igazából nem is baj. A fennmaradó beállítások között jelen marad a 2x-es, a 4x-es, illetve a 8x-os mód is.

Galéria megnyitása

Erről az Iris Gallium3D és az ANV Vulkan driver fejlesztését végző csapat egyik mérnöke, Kenneth Grauke tett említést a minap a szóban forgó driverekhez tartozó jegyzetében, amiből kiderült, hogy a 16x-os MSAA nem minden Xe3 variáns esetében lesz elérhető, a többi modellnél pedig éppen kifelé vezet majd az útja, azaz idővel teljesen el fog tűnni. Szerinte a legtöbb gyártó hasonlóan dönt, ők is kivezetik a szóban forgó támogatást, egyszerűen azért, mert sok alkalmazást vérteztek már fel modernebb felskálázó és élsimító technológiákkal, amelyek hatékonyabban dolgozhatnak. A tervek szerint hosszabb távon csak az 2/4/8x-os MSAA módok támogatása maradhat fenn.

Ez igazából egy logikus döntés lehet, hiszen a modern játékok többsége már eleve rendelkezik TAA támogatással, valamint a legtöbb esetben valamiféle felskálázó technológia is elérhető, legyen szó az Nvidia DLSS-ről, az AMD FSR-ről, vagy éppen az Intel saját megoldásáról, az XeSS-ről. Utóbbiból már elkészült a második verzió is, az XeSS 2, ami AI ML alapon végzi a felskálázást, méghozzá hatékonyan. A felskálázó technológiák rendszerint remek munkát végezek élsimítás terén, ehhez pedig jellemzően minimális erőforrás-igény társul, amit ellensúlyoz a felskálázás okozta gyorsulás. Natív módban is elérhetőek olyan hatékony élsimítási módok, mint például a DLAA, ami az MSAA-hoz képest elhanyagolható teljesítmény-igényt mutat, viszont képminőség terén kellően ütőképes.

A videokártya-gyártók természetesen továbbra is biztosítani fogják az MSAA alapvető támogatását, még ha csak 2/4/8x módban is, hiszen így tudnak gondoskodni arról, hogy az MSAA támogatás használható maradjon a régebbi játékok és alkalmazások alatt, amelyek még erre támaszkodtak anno, hiszen nem voltak modernebb technológiák.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére