Az Intel klienspiaci AI és műszaki marketing részlegének alelnöke és igazgatója, Robert Hallock nemrégiben exkluzív interjút adott a LaptopMag csapatának, amelynek keretén belül szóba kerültek a vállalat kézi játékkonzolokkal kapcsolatos tervei. Ez a piaci szegmens eléggé dinamikusan növekedést mutatott az elmúlt időszakban, sorra jelentették be az egyes gyártók az újabbnál újabb termékeiket, ennek köszönhetően egyre jobban bővül a választék, igaz, van még hely további szereplők és újabb dizájnok számára. Az Intel is nagy hangsúlyt fektet a közeljövőben a kézi játékkonzolok szegmensének kiszolgálására, pedig egyes pletykák arról szóltak, hogy a vállalat számára nem igazán termett itt babér, ennek hatására akár hátat is fordíthatnak majd a szegmensnek. Erről abszolút nincs szó, sőt, ennek pont az ellenkezőjét tervezik: még nagyobb hangsúlyt fektetnek e speciális szegmens kiszolgálására.
A megerősített támogatás részeként számos belső program indul házon belül, amelyeknek köszönhetően segítséget kapnak a hardvergyártók és a fejlesztők is abban, hogy minél hatékonyabban vehessék célba a szóban forgó piaci szegmenset, ami még mindig eléggé pici, a választék még mindig nem kellően nagy, illetve támogatás terén is van hova fejlődni. Az új stratégia révén a fejlesztők megkaphatják majd a megjelenés előtt álló hardvereket annak érdekében, hogy időben el tudják kezdeni a fejlesztést és a teljesítmény optimalizálását. A legtöbb fejlesztő alap esetben azokat az eszközöket és konfigurációkat használja, amelyek rendelkezésükre állnak az asztalaikon vagy a laborjukban, ezen szeretne változtatni az Intel csapata azzal a törekvéssel, hogy időben adnak megfelelő hardvert, kezdve a Panther Lake nevű fejlesztéssel, ami a Lunar Lake közvetlen utódja lesz.
A Panther Lake számos újítást tartogat majd, az egyik legérdekesebb talán az, hogy nem viszi tovább a Lunar Lake által bevezetett speciális memória-elrendezést, vagyis a memória nem a SoC fedélzetén kap helyet, ami némi rugalmasságot biztosít a fejlesztők számára, hiszen olyan memória-alrendszert használhatnak majd, ami leginkább passzol az igényeiknek. A SoC egységre szerelt memória előnyeinek elvesztését számos technológia próbálja majd kompenzálni, valamint energiahatékonyság terén is előrelépésre lehet számítani.
A Panther Lake mellett az Arrow Lake-H sorozatú modellek köré is épülhetnek majd kézi játékkonzolok, amelyek grafikai teljesítmény terén nagyjából azt kínálják, mint Lunar Lake alapú társaik, és akár a 30 W-os TDP keretet is célba vehetik majd, az adott partner igényeitől függően. Erre a trendre egyébként már a CES 2025 alkalmával is fel lehetett figyelni, ott is felbukkantak ARL-H alapú prototípusok, lényegében ezekkel kapcsolatban erősítette meg Robert Hallock, hogy igen, valóban tervben van efféle termékek piacra dobása.
Szerinte az is előny, hogy többféle termékkel tudják célba venni ezt a szegmenset, nemcsak a Lunar Lake és a Panther Lake, hanem az Arrow Lake is rendelkezésre áll erre a célra, azaz eléggé rugalmas a kínálat, jól igazodhat a kézi játékkonzolok gyártóinak igényeihez. Az új programok révén ezekhez a platformokhoz könnyebben hozzá is férhetnek majd a játékfejlesztők, ami mindenképpen előnyt jelenthet. Robert Hallock egyébként arra is biztatja az érdeklődők fejlesztőket, vegyék fel a kapcsolatot az Intellel, szívesen segítenek nekik a szoftver optimalizálásában, rendelkeznek az ehhez szükséges csapattal, a megfelelő teljesítmény-profilozó szoftverekkel, illetve játékfejlesztésben jártas szakemberekkel is. Tisztában vannak azzal is, hogy nehéz feladat új játékokat fejleszteni az új hardverekhez, éppen ezért szeretnék segíteni a folyamatot a fentebb említett módon, akár akkor is, ha az új játék nem érkezik már meg a Lunar Lake generáció kifutásáig, a Panther Lake generációra való felkészítésben így is szívesen közreműködnek.
A jelek szerint az Intelnél tehát komoly növekedési potenciált látnak a kézi játékkonzolok piacában, és próbálják a lehető legtöbbet kihozni belőle, már ami a saját termékeik piaci részesedésének növelését illeti. Ehhez szükség van megfelelő hardveres és szoftveres támogatásra, a hardver- és szoftverfejlesztőkkel való együttműködésre, illetve a játékfejlesztők kezeit is érdemes fogni, hogy vonzóbbá váljanak az Intel platformjai. Ezen a téren jelenleg az AMD számára áll a zászló, de ha az Intel termékei kellően ütőképesek lesznek és a fentebb említett programok is beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, idővel fordulhat a kocka.