Shop menü

AZ ARM SZERINT A WINDOWS ON ARM PLATFORMOT HASZNÁLÓK AZ IDŐ 90%-ÁBAN CSAK NATÍV ALKALMAZÁSOKAT FUTTATNAK

Javul az alkalmazások teljesítménye és a kompatibilitás is egyre kevésbé kérdés, hiszen a legnépszerűbb alkalmazásokból többnyire már készült ARM verzió, ami mindenképpen jó hír. Játékok terén persze még bőven lenne teendő...
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Az ARM szerint a Windows on ARM platformot használók az idő 90%-ában csak natív alkalmazásokat futtatnak

Az ARM nemrégiben bejelentette, nagy előrelépés történt Windows on ARM fronton, már ami az alkalmazások kompatibilitását és használhatóságát illeti. A megfeszített fejlesztői munkának köszönhetően sikerült javítani az alkalmazások teljesítményén, stabilitásán és kompatibilitásukon is, valamint a népszerűbb appoknak már többnyire vannak ARM architektúrára írt kiadásai is, így nem kell emulálva futtatni őket, ami több szempontból is jó hír.

A beszámoló szerint a Windows on ARM platform felhasználói az idő 90%-ában már olyan alkalmazásokat futtatnak, amelyek natívan, ARM architektúrán ketyegnek, nincs szükségük emulációra. Több, mint 100 népszerű Windows alkalmazásból készült már ARM verzió, ami sokak számára teheti vonzóbb választássá a platform jelenlegi verzióját. A népszerű webböngészők mindegyikéből készült már ARM verzió, beleértve a piacvezetőnek minősülő Google Chrome-ot, ami magabiztosan uralja a webböngészők szegmensét, már ami a piaci részesedés alakulását illeti. Az ARM alapú verzió az emulált kiadáshoz képest több, mint háromszor gyorsabb a Speedometer 3.0 teszt eredményei alapján, ami nem egy elhanyagolható előny. Ez segít abban is, hogy rugalmasabban, reszponzívebben, az erőforrások hatékonyabb kihasználása mellett böngészhessünk a weben.

Galéria megnyitása

Az egyre bővülő szoftveres ökoszisztémának már számos szoftver része, például az üzenetküldésre használható WhatsApp és a Slack is, de a kreatív professzionális felhasználók által kedvelt Adobe Lightroom és a DaVinci Resolve is natívan futhat ARM alapokon, sőt, a Spotify is ebbe a körbe tartozik. Ezek az alkalmazások mind-mind optimális teljesítmény mellett üzemelhetnek, és az olyan appok, mint az AI eszközök táborát gyarapító Pieces, szintén tudnak profitálni az ARM hardverből: az ARM verzió 64 %-kal jobb válaszidővel dolgozik, mint emulált társa.

Az ARM illetékesei most már úgy látják, a felhasználói élmény esetében már nem kérdés a kompatibilitás, a kiváló teljesítmény, a hosszabb akkumulátoros üzemidő és az intelligensebb funkciók uralják a terepet ezen a téren. Noha ez jól hangzik, az eladásokat egyelőre még nem növelte számottevő mértékben a platform használhatóságának javulása. A legutóbbi adatok alapján a teljes PC piacon mindössze 1%-os részesedéssel bírtak a Qualcomm Snapdragon X alapú noteszgépei, ami nem túl sok, és az Intel is elismerte korábban, hogy az AI PC chip eladások nem nőttek fel az elvárásokhoz.

Sajnos kompatibilitás terén még mindig vannak problémák Windows on ARM fronton, például az Adobe Creative Suite egyes alkalmazásai sem futnak teljesen hibátlanul, de azt azért nem lehet elvitatni, hogy sokat javult a helyzet a megjelenéskori állapothoz képest, vagyis a Windows on ARM platform jelenlegi verziója tényleg ütőképesebb. Játékok terén persze még sok munkára lenne szükség, ezen a téren a Microsoft nem is nagyon töri össze magát, a Valve viszont némileg próbál javítani a helyzeten, de ők meg inkább a Linux operációs rendszerre koncentrálnak, így a gamerek szemszögéből nézve még elég sok a probléma.

Játékok alatti teljesítmény és kompatibilitás terén talán javítani fog a helyzeten a MediaTek és az Nvidia által közösen fejlesztett SoC, amivel kapcsolatban éppen nemrégiben szivárgott ki némi információ, ahogy azt korábbi hírünkben már megírtuk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére