Shop menü

ÁTSZABJA AZ X A BEVÉTELSZERZÉSI RENDSZERÉT, ÉS MOST KEDVEZMÉNYES AZ ELŐFIZETÉS

A továbbiakban elvileg már nem a hirdetések elérése lesz a legfontosabb, egészen mást vesz majd figyelembe az X, és a célja az, hogy minél több X Premium előfizetője legyen.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Átszabja az X a bevételszerzési rendszerét, és most kedvezményes az előfizetés

A legtöbb közösségi média a reklámokból igyekszik megélni, de az X-nek más elképzelései vannak, Elon Musk folyamatosan azon dolgozik, hogy az előfizetési összegekkel érjen el annyi bevételt, hogy a szolgáltatás nyereséges legyen. Változtat a monitációs rendszerén is a platform, hogy a Premium előfizetés még vonzóbb legyen a jövőben.

Hosszú ideig tartó ígérgetést követően, tavaly nyáron az X elindította a bevételmegosztási programját. Ennek az volt a célja, hogy a tartalomkészítőknek vissza tudjon csepegtetni pénzeket a platform, és így népszerűsítsék a platform előfizetési rendszerét. Hiszen azok juthattak bevételhez, akik elhivatottan befizettek az X valamelyik Premium csomagjára, és minél nagyobb elérésre tettek szert.

Eddig a reklámbevételekből lehetett pénzt szerezni, de a továbbiakban már az előfizetésekből származó összeg egy részét osztja vissza a platform.

Eddig az influenszerek, nagy követőtáborral rendelkező felhasználók az alapján kaptak jutalmat az X rendszerétől, hogy a bejegyzéseik alatt kialakuló beszélgetésekben mennyi ember látja a szponzorált tartalmakat. De ennek mostantól elvileg vége, hiszen arról osztott meg hírt a vállalat az X fiókon, hogy a továbbiakban már a Premium követők elkötelezettsége lesz a lényeg.

Nem sokat lehet tudni arról, hogy pontosan miként működik majd az új jutalmi program, azonban a vállalat már előre vetítette, hogy a kifizetések növekedni fognak. Még azt is elhintette, hogy akár az előfizetésekből származó bevételek 25 százaléka visszakerülhet a felhasználókhoz, de hogy ez pontosan hogyan néz majd ki, az még ködös. Remélhetőleg nem próbálja az X megvezetni a közönségét, és tényleg egy olyan rendszert alakít ki, ami előnyösebb lesz a készítőknek a bevételmegosztási rendszer szempontjából.

Az lesz innentől a lényeg, hogy a nagy népszerűségnek örvendő emberek, fiókok sok előfizetőt tudjanak maguk köré gyűjteni. „Így amikor a követőid feliratkoznak az X Premiumra, és kapcsolatba lépnek a tartalmaiddal, közvetlenül támogatnak téged.” – emelte ki a cég. Az elkötelezettség fokmérője az X szerint az lesz, hogy mennyi előfizető szól hozzá a készítők bejegyzéseihez. Mivel az előfizetők tábora folyamatosan gyarapodik, így egyre magasabb kifizetéseket írhat majd jóvá az X – legalábbis így szól az elképzelés a platform részéről.

Galéria megnyitása

Mivel a Premium előfizetések egyik előnye az, hogy a „hitelesített felhasználók” hozzászólásait magasabb prioritással kezeli, így ez az új irány azt eredményezheti majd, hogy azoknak a kommentjei jóformán elvesznek majd, akik nem rendelkeznek Premium vagy Premium+ tagsággal. Viszont az tény, hogy ezzel a bevételszerzési rendszerrel az X összességében jó irányba indulhat el, csak az a kérdéses, hogy ez a közösségnek mennyire fog a javára válni.

Azt is megtudhattuk, hogy most éppen akciósan lehet kipróbálni az X Premium tagságot október 16-ig. Magyarországon az X Premium 3175 forintba került az utóbbi időben, a Premium+ csomagért pedig már 6350 forintot kellett kifizetni. Ha azonban valaki most úgy dönt, hogy részese szeretne lenni az előfizetői körnek, 40%-ot spórolhat. Ilyen formában 1905, illetve 3810 forintba kerülnek most a Premium és Premium+ opciók.

Galéria megnyitása

Jó hír, hogy az egész éves előfizetést is akciósan lehet rendezni, így egy időre el lehet felejteni az árváltozásokat. Egy évre az X Premium díjcsomagot 22 860 forintból lehet letudni az eredeti 38 100 forint helyett. A drágább előfizetés pedig most „mindössze” 45 720 forintot kóstál az eddigi 76 200 forinttal ellentétben. Így most valóban megéri előfizetni annak, aki egyébként is híve az X-nek. Persze azt azért látni kell, hogy a közösségi média világában ettől függetlenül még nem szokványos a mikroblog modellje.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére