A teljes árú NBA 2K21 lenyomhatatlan reklámokat kínál a rajongóknak

A magasabb árcédula, a 60 dolláros mikrotranzakciók és a loot-boxok úgy tűnik, hogy nem termelnek elég pénzt a kiadónak.

A teljes árú NBA 2K21 lenyomhatatlan reklámokat kínál a rajongóknak

Pár hónappal ezelőtt jött a hír, hogy a Take-Two úgy döntött, a következő generációra árat fog emelni, így 10 euróval minimum többet akarnak elkérni minden eladott játékpéldány után.

Ezt az NBA 2K21-es játékkal kívánják elkezdeni, hiszen úgy ítélik meg, hogy manapság a játékokat sokkal többe kerül elkészíteni, mint korábban, így egyszerűen erre a lépésre kényszerülnek. Természetesen olyan pénzügyi vezetők szoktak ilyen szomorúan nyilatkozni, akiknek a játékaik általában tele vannak tömve mikrotranzakciókkal és amúgy is sokszorosát adják el a játékaiknak, mint korábban, nem beszélve a digitális terjesztésből érkező további haszonról.

Ennek ellenére lehet jogos kérés az áremelés, hiszen a drága játékok ha buknak, akkor az nagyobb kockázatot jelent az egész kiadóra nézve és a vásárlók majd eldöntik, ér-e annyit a játék, mint amennyit elkérnek érte.

A mobiljátékoknál az a szokás, hogy amennyiben ingyenes a játék, akkor reklámokért cserébe bármennyit játszhatunk vele. Ez egy elég fair ajánlat, ami a fejlesztőnek és a játékosnak is kedvező lehet. Sőt, sokszor van olyan opció, hogy reklámmentes változat vásárlása az adott applikációból, így tényleg mindenki jól járhat.

De mi a helyzet akkor, ha a világ egyik legnagyobb kiadója, amely a világ egyik legértékesebb sportlicencével rendelkezik és kevesli a 100 eurós játékának árát, amit amúgy mikrotranzakciókkal, loot boxokkal is jócskán megtömtek, a játék mégis véletlenszerűen összeomlik és játszhatatlan a bugok miatt? Hát természetesen teletömi a játékot kötelező reklámokkal!

"2K20 másolás és beillesztés. Teljesen ugyanaz a grafika, animációk, badge-ek. Ez a játék totális pénzlehúzás, ami tipikusan a 2K Interactive hozzáállását tükrözi. A játék arra épül, hogy kényszerítse a játékost VC pontok vásárlására 60 dollárért és még így is tele van reklámokkal. NE VEDD MEG EZT A JÁTÉKOT!!!"

Írja Blakey123 nevű vásárló metacriticen, aki egy a 310 hasonló játékos közül, aki 0 ponttal értékelte a játékot. Természetesen Steamen sem jobb a helyzet, ahogy a közösségi felületeken sem.

Jey Keck arra panaszkodik, hogy miközben játszik a játékkal, politikai reklám jön vele szemben, holott azért játszik, hogy elrugaszkodjon a valóságtól és ne érdekelje más, egyszerűen csak szórakozni akar.

Mamba 24ever szintén rossz néven veszi, hogy 60-nál is több dollárt fizetett a játékért és mielőtt kijavítanák a játékban a hibákat, máris telepakolják reklámokkal.

Szeptemberben a Take-Two vezetője azt nyilatkozta, hogy szerencsére nem pazaroltak pénzt a VR-ra. Mivel három VR játékot készített a Take-Two, és ebből kettő tényleg csak a játékosok pénztárcájának a kifosztásáért készült el (Borderlands 2 VR vagy meglepő módon botrányosan értékelhetetlen NBA 2KVR), Strauss Zelnick igazán nyilatkozhatta volna azt is, hogy szerencsére nem pazaroltak pénzt a jelenlegi generációs NBA epizódra sem.

Éppen ezért érdekes, hogy a politikai hirdetések mellett VR-os reklámok is feltűnnek már a 2K21-ben.

Talán nem véletlen, hogy az alig egy hónapja megjelent játék "a magas fejlesztési költségek" ellenére máris jelentős árcsökkenést kapott Steamen.

Galéria megnyitása

Természetesen a next-gen verzió még úton van, reméljük arra több pénzt pazaroltak el, mert azok, akik megvették a játékot jelenleg PS4-re és Xbox One-ra, ugyanúgy teljes áron kell, hogy megvegyék majd a PS5 és Series verziókat is. Kivétel, ha a 100 eurós változatot vették meg alapból, az ugyanis már tartalmazza az új generációs verziót is.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap