A technológiai cégek igyekeznek minél jobb fejlesztésekkel előállni a jövő autói számára, hogy a beszállítói lánc részét képezhessék. A Qualcomm már több mint egy évtizede dolgozik azon, hogy járműipari megoldásokkal szolgáljon, és a napokban számolt be a cég az eddigi egyik legnagyobb sikeréről.
Cristiano Amon, a Qualcomm vezérigazgatója bejelentette, hogy a Snapdragon Ride felhasználásával született meg a BMW iX3, ami a BMW számára is egy kulcsfontosságú, hiszen ez már egy Neue Klasse modell, vagyis a cég új korszakának egyik első példánya.
A napokban volt a BMW iX3 hivatalos bemutatója, ennek köszönhetően fedhette fel most már a Qualcomm, hogy az autógyártóval kollaborációban dolgozott az új platform megalkotásán. Ez az az autó, ami már németek debreceni gyárában fogkészülni, hamarosan indul a tömegtermelés. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor 2026 tavaszán kezdődhet el a forgalmazás. Több mint 100 országban lesz megvásárolható az iX3, amit Amon is büszkén emelt ki.
Már évek óta dolgozott együtt a BMW és a Qualcomm azon, hogy a jövő autói számára megfelelő platformot dolgozzon ki, és Amon elmondása alapján itt már akár az önvezetés is biztosítható lesz. Noha a BMW erről az iX3 kapcsán egyelőre nem beszélt. Az egészen biztos, hogy rendkívül fejlett önvezető támogatást biztosít majd, ami „egészen új szintre fogja emelni az utazás élményét”. A Qualcomm az okostelefonok frontján megkerülhetetlen szereplő, és ugyanezt szeretné elérni a modern személygépjárműveknél is.
A Snapdragon Ride Pilot Automated Driving System gondoskodik a BMW járművében arról, hogy akár a kormányt elengedve is lehessen közlekedni bizonyos forgalmi körülmények között. Van itt sávtartó asszisztens, adaptív módon üzemelő tempómat, és hosszan lehetne még sorolni az opciókat. Arra is képes a jármű magától, hogy egy előzést önállóan oldjon meg, vagy sávok között át tudjon sorolni, ha a navigációban kijelölt útvonal ezt igényli.
„Mindenki várt erre a pillanatra, beleértve magunkat is, mert az emberek látni akarták, hogyan teljesít az utcán” – mondta Amon, hozzátéve, hogy a BMW iX3 60 országban kerül forgalomba az automatizált vezetési technológiával. „Úgy gondolom, hogy hogy hogy ez remek bemutatója lesz annak, hogy miként teljesít a technológiánk más beszállítók megoldásaihoz képest. Abban bízunk, hogy dominóhatást fog kiváltani .”
Igyekezett kiemelni Cristiano Amon, hogy a Qualcomm lehetővé teszi a Snapdragon Ride széleskörű alkalmazását, és más gyártók is megvásárolhatják a platformot. Ráadásul nagyon rugalmas megoldásról van szó, amit jól lehet idomítani egy autó típuson belül is a különböző felszereltségi szintekhez. Illetve a cégek benevezhetnek csak egyes komponensekre is, ezeket gond nélkül össze lehet hangolni egyéb cégek fejlesztéseivel.
A Qualcomm nagyban fogadott a járműipari részlegének sikerére, az évek során több milliárd dollár ment el ilyen jellegű kutatási és fejlesztési tevékenységekre. A júniusban zárult negyedévvel már közel 1 milliárd dolláros bevételt termelt ez a terület, éves szinten mért 21%-os növekedést követően. A cég pedig arra számít, hogy a 2029-as évre ez a terület 8 milliárd dollárra fog hízni.