Shop menü

A MOBILEYE ÚJ VEZETÉSSEGÉDJE SOK SOFŐRNÉL IS JOBBAN TUDJA MAJD A SEBESSÉGHATÁROKAT

Az önvezető autókhoz nagyon sok megoldást szállító Mobileye most egy olyan fejlesztésre fókuszál, ami méltatlanul el volt hanyagolva az elmúlt években.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A Mobileye új vezetéssegédje sok sofőrnél is jobban tudja majd a sebességhatárokat

Az Intel birtokában levő Mobileye az egyik legismertebb modern vezetéssegéd rendszereket fejlesztő cég, az önvezetésben az élmezőnyt erősítik már hosszú évek óta. Számos termékkel rendelkezik a cég, ezúttal pedig egy olyan megoldáson dolgozik gőzerővel, ami nagyon kézenfekvő, mégsem igazán van rá tökéletes megoldás. Egy új intelligens sebességfigyelő asszisztenst készül bevezetni.

Az ISA (Intelligent Speed Assist) rendszerek már hosszú ideje velünk vannak, a modern vezetéstámogató szolgáltatások között nagyjából az első opciók között szerepeltek ezek. Viszont az elmúlt években azt lehetett látni sok esetben, hogy megrekedt ezeknek a fejlesztése. Sok személyautó képes arra, hogy felismerje a sebességkorlátozó táblákat, és meg tudja oldani, hogy GPS alapján felismeri, hogy az adott szakaszon milyen tempóval lehet haladni. De ezzel nagyjából véget is érnek az ISA megoldások képességei.

Galéria megnyitása

A Mobileye tisztában volt azzal, hogy ez teljes gázzal az önvezetés felé haladva kevés. Éppen ezért a szakemberek létrehoztak egy olyan intelligens sebességfigyelő asszisztenst, ami kizárólag a kamerákra támaszkodva képes lesz arra, hogy minden helyzetben képes legyen eldönteni, hogy milyen sebességgel lehet éppen haladni. Persze a jármű ezt GPS-es rendszerrel megtámogatva is felhasználhatja, de a cél ebben az esetben az volt, hogy egyáltalán ne legyen szükség külső támogatásra.

A lényeg az, hogy az új ISA megoldás tökéletesen ismerni fogja a közlekedési szabályokat, és az összes környezeti jelzés kapcsán tudni fogja, hogy milyen sebességkorlátozás köthető hozzá. Egyszerre figyel a táblákra és a felfestésekre, de még az útkereszteződésekre is, amik szintén befolyásolhatják a megengedett haladási tempót. Tökéletesen tisztában lesz azzal, hogy mit enged a KRESZ, mikor mekkora tempóval lehet haladni.

Felismeri majd a lakóövezeti táblát és tudja, mennyire kell ott lassítania, és a gyorsforgalmi utak végét jelző táblánál is tudni fogja, hogy visszább kell venni a tempóból, autópályára felhajtva pedig azzal is tisztában lesz, hogy fel lehet gyorsítani. Értékelni fogja az éppen kipakolt időszakos útjelzéseket, a feloldó táblákat, és a kereszteződéseket követően is tudni fogja, mit kell tennie. Az új ISA rendszert a Mobileye az Európai Unió 27 tagállamában, köztük Magyarországon is megfelelő minősítéssel látták el, behatóan tesztelték minden régióban. Írországban, Norvégiában, Svájcban és Törökországban is megszerezte a szükséges hitelesítést.

Galéria megnyitása

Részét képezi a fejlesztésnek az a szenzor is, amit az EU előírásai szerint a jövőben már minden járműnek tartalmaznia kell, ami forgalomba kerül. Ez az új ISA a fejlett EyeQ platform részét képezi majd. Többféle vezetéstámogató berendezés is van ezen a platformon, számos partnernek szállít a Mobileye. Korábban a Teslával is együtt dolgozott, bár az útjaik mostanra különváltak.

Megosztotta a Mobileye a mostani hír kapcsán, hogy a vállalat több mint 400 petabájtnyi adatot halmozott fel annak érdekében, hogy megfelelően tréningezni tudja az új generációs intelligens sebességfigyelő asszisztenst. Globálisan mindenhonnan rendelkezésre álltak felvételek a tanításhoz és teszteléshez. Ennek köszönhetően az éles bevetésre már nagy magabiztossággal tudják elküldeni. Elsőként egy nagy európai konszern használja majd ezt a rendszert két márka egy-egy friss modelljében, de a Mobileye nem mondott konkrét neveket. Ezek az autók még idén jönnek. 2024-ben pedig újabb három gyártó fogja bevetésre küldeni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére