Az egyáltalán nem új, hogy az autógyáraknak a dolgát nehezíti a chiphiány, lényegében a járműipar az egyik legnagyobb elszenvedője a részben a COVID-19 világjárvány miatt kialakult helyzetnek. És a BMW most egészen érdekes módját választotta annak, hogy az alkatrészellátási gondokat rendezze az új járművei esetében.
Úgy kezdett el forgalmazni különböző modelleket a német prémium gyártó, hogy nem működik az autókban az Android Auto és az Apple CarPlay szolgáltatás. Sőt mi több, a járművön belül elérhető Wi-Fi kapcsolódási funkciónak is nyoma veszett. Egész egyszerűen arról van szó, hogy a szolgáltatások által érintett rendszerchipet egy helyettesítő megoldással kellett kiváltani, és erre nincs felkészítve a szoftveres környezet.
Az autóknak az infotainment rendszere az elmúlt években nagyon szépen fejlődött, ugyanakkor azt továbbra sem lehet ezekről elmondani, hogy rugalmasok lennének a mögöttük álló hardvert tekintve. Vannak már olyan platformok, ahol nem okoz gondot átállni egy másik rendszerchip használatára, de a legtöbb esetben ez komoly fejtörést okoz a gyártók számára. Jelen esetben a BMW-nél is az van, hogy a szoftver egyszerűen nincs teljesen összecsiszolva az új, kényszerből bevetésre került hardverrel.
A vállalat ígérete szerint néhány hétig tart csak ez az átmeneti időszak, és azok, akik most vásárolnak érintett modelleket, egy szoftverfrissítést követően megkapják majd a megoldást a kimaradt funkciók pótlására. Szóval már úton van az Apple CarPlay és az Android Auto támogatás is, no, meg persze a Wi-Fi kapcsolódási lehetőségnek a biztosítása.
Sok gyártó ilyen esetekben várakozik addig, ameddig megoldódik minden probléma, a BMW azonban úgy döntött, hogy nem szeretné ha a vásárlóknak a megrendelt járművekre azért kellene tovább várnia, mert a szoftveres oldalon vannak hiányosságok a chiphiányból eredően. Ezért inkább úgy döntöttek az illetékesek, hogy kerüljenek forgalomba az új személygépjárművek, és amikor elkészül az a frissítés, ami pótolja a szoftveres oldalon keletkezett hiányosságokat, akkor ezt már utólag, távolról fogják pótolni.
„Az idei év első négy hónapjában ezekbe az autókba épített chipeknek frissített szoftverre van szükségük ahhoz, hogy teljes mértékben működőképesek legyenek, és Apple CarPlay/Android Auto, valamint Wi-Fi képességet nyújtsanak” – mondta Phil Dilanni, a BMW szóvivője. „Ahelyett, hogy a szoftverfrissítéssel kapcsolatos munkálatok befejezéséig késleltettük volna ezen autók gyártását/átadását, inkább azzal az információval szállítottuk ki az autókat az ügyfeleknek, hogy az Apple/Android és a Wi-Fi egy frissítés révén legkésőbb június végéig elérhetővé válik.”
Minden érintett BMW esetében támogatott a távolról, OTA módon történő frissítés. Éppen ezért a vállalat elvileg minden esetben gond nélkül pótolhatja majd az elmaradását. Szóval néhány hét múlva az érintett új BMW-ket vásárlók is teljes értékű felhasználói élményben részesülhetnek majd. A németek ígérete szerint júliusra már minden a helyére kerül, és a járművek összes funkciója tökéletesen fog üzemelni.
Azt egyébként pontosan nem lehet tudni, hogy mely járművek az érintettek egészen pontosan, de az biztos, hogy Európa több országában is számoltak be arról felhasználók, hogy érintett az új autójuk.
A BMW-nél volt már korábban a mostanihoz hasonló eset, de akkor konkrét hardveres megoldások maradtak ki, így például az érintőképernyőről le kellett mondani. Akkor azonban a cég 500 dolláros engedményt adott azoknak, akiknek a járművét a chiphiány miatt érintésérzékelés nélkül gyártották le, és ezt utólag lehetett pótolni egy szervizlátogatással.