A Battlefield sorozat legújabb tagja, a Battlefield 6 már éppen készül a megjelenésre, zárt béta formájában el is érhető a játék a tesztelők, illetve az egyes streamelők számára, de mivel NDA védi a címet, így konkrét képernyőmentéseket nem közölhetnek a tesztelők, valamint számos egyéb megkötés is tartozik a megállapodáshoz, de azt az NDA sem tiltja, hogy tapasztalataikról beszámoljanak a nagyérdemű előtt. Így tett az egyik népszerű Twitch streamer, Brushkey is, aki korai teszteredményekről tett említést az új játék kapcsán.
A dolog azért érdekes, mert egy RYZEN 7 9800X3D alapú tesztrendszeren próbálgatja a játékot, míg egy barátja, akit nem nevezett meg és szintén kapott hozzáférést a Battlefield 6 zárt bétájához, egy Core i9-14900K processzorral szerelt rendszeren teszteli a játékot. A RYZEN 7 9800X3D alapú rendszer 32 GB-nyi DDR5-6400 MHz-es memóriával rendelkezik, amely 1:1 FClk:UClk arányban működik, videokártyaként pedig egy GeForce RTX 5080 áll rendelkezésre. A másik tesztrendszer ehhez képest egy Core i9-14900K processzort tartalmaz, az viszont nem derült ki, milyen egyéb komponensek alkotják, ami finoman szólva is probléma, hiszen így az összehasonlítás is sántít, hiányos.
A RYZEN 7 9800X3D alapú rendszer a streamer elmondása szerint GPU részről 330 és 370 FPS közötti teljesítményt nyújt, míg CPU részről 310 és 330 FPS közötti eredmény mutatkozik, míg a teljes rendszerkésleltetés értéke 6,7 ms és 8,5 ms között szóródik. A Core i9-14900K alapú tesztrendszerin a CPU FPS 210 környékén helyezkedik el, azaz nagyjából 30%-kal lassabb a szóban forgó processzor. Ez alapján a legfrissebb Frostbite játékmotor kiválóan tudja kamatoztatni a RYZEN 9000X3D processzorok fedélzetén található 3D V-Cache gyorsítótárat, ami mindenképpen jó hír. A teljesítménykülönbség igazából nem egy nagy meglepetés, az eddigi játéktesztek alkalmával is láthattunk már hasonlót. A későbbi tesztek még érdekesebbek lehetnek, ha részletesebb tálalásban érkeznek, és minden kulcsfontosságú adatot tartalmaznak, ugyanis a streamer által „rögtönzött” összehasonlítás egyelőre még gyenge lábakon áll.
Az Intel háza táján egyébként változás várható, a Nova Lake-S dizájnjánál már nagyobb kapacitású L3 Cache lesz használatban, mind eddig, ez pedig segíthet abban, hogy teljesítmény terén közelebb kerüljenek az AMD 3D V-Cache alapú processzoraihoz. Míg az Arrow Lake-S modelleknél minden egyes P-Core mellé egy nagy, 3 MB-nyi kapacitású L2 Cache társul, az L3 Cache kapacitása pedig csak 36 MB a csúcsmodell esetében, amin ráadásul 8 P-Core és 16 E-Core osztozik, addig a Nova Lake már jóval nagyobb kapacitású megosztott harmadszintű gyorsítótárat kínálhat, legalábbis a legutóbbi pletykák erre utalnak. A 16 P-Core, 32 E-Core, illetve 4 LPE-Core birtokában dolgozó csúcsmodellnél például, ami összesen 52 processzormagot tartalmaz, már 144 MB-nál tetőzhet az L3 Cache kapacitása, ami jókora előrelépést jelent, és ez remélhetőleg a játékok alatti teljesítményre is hatalmas jótékony hatást gyakorolhat. A játékok mellett persze egyéb alkalmazások is profitálhatnak majd az új fejlesztésből.