Shop menü

2025. DECEMBER 10-ÉN RAJTOL EL AZ AMD TELJES ÉRTÉKŰ FSR REDSTONE SZOFTVERCSOMAGJA

A következő generációs FSR technológiák első körben csak az RDNA 4 architektúrára támaszkodó Radeon RX 9000-es videokártyákkal szerelt rendszereken működnek majd.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
2025. december 10-én rajtol el az AMD teljes értékű FSR Redstone szoftvercsomagja

Az AMD hivatalosan is bejelentette, a korábban bemutatott FSR Redstone, ami több fontos újítást is hoz a játékok világába, 2025. december 10-én debütálhat és kizárólag a Radeon RX 9000-es széria tagjaival lehet majd használni. Erről Jack Huynh tett említést az X virtuális hasábjain keresztül, ahol megosztott egy videót, azt viszont nem tette egyértelművé, hogy az említett rajt csak egy részletes fejlesztői bemutató lesz-e, vagy konkrétan elérhetővé válik-e a teljes FSR Redstone csomag. A „premiere" jelző alapján erősen valószínű, hogy csak egy alapos, minden fontos tudnivalóra kiterjedő bemutatóról lesz szó, a teljes elérhetőséget pedig később jelentik be.

Az FSR Redstone egyik funkciója, a Ray Regeneration, ami gépi tanuláson alapul, már elérhetővé vált, de csak egyetlen egy játék aknázhatja ki a benne rejlő lehetőségeket, ez pedig nem más, mint a Call od Duty: Black Ops 7. Ezzel a funkcióval lényegében a fénysugarak útját és a fényvisszaverődést rekonstruálja a rendszer, mesterséges intelligenciára támaszkodva, de csak a Radeon RX 9000-es sorozatú videokártyával szerelt rendszereken, ugyanis csak az RDNA 4 alapú GPU-k mellett működik az FSR Redstone, legalábbis egyelőre.

Galéria megnyitása

A Ray Regeneration mellett érkezik még mesterséges intelligenciára támaszkodó Frame Generation funkció is, amivel a GPU által lerenderelt képkockákat elemezve a neurális hálózat jóvoltából új, mesterséges képkockák kerülhetnek, ezzel növelve az FPS értéket, illetve biztosítva azt is, hogy az adott játék simábban, folyékonyabban fusson az adott rendszeren.

Jelen van még a csomagban a mesterséges intelligenciát használó Super Resolution funkció is, ami a klasszikus Super Resolution funkcióhoz hasonlóan segít majd abban, hogy a GPU által, a natívnál alacsonyabb felbontással lerenderelt képkockákat natív felbontásra skálázza fel a rendszer, ezzel segítve abban, hogy a játék gyorsabban, magasabb FPS érték mellett fusson, jó képminőséget nyújtva.

A negyedik újítás, azaz a Radiance Caching már azért felel, hogy a rendszer „dinamikusan megtanulja”, hogyan haladnak keresztül az egyes fénysugarak az adott színpadon, majd ezeket képes mesterségesen is létrehozni, ezzel hatékonyabb teljesítmény-felhasználás mellett tudja biztosítani a globális megvilágítást.

A december 10-én esedékes előadás alkalmával alighanem bővebben is beszélnek majd az FSR Redstone újításainak pontos működéséről, illetve arról is, hogy az FSR Redston egyes funkciói pontosan mely játékok alatt lesznek elérhetőek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére