Az OpenAI folyamatosan jelenti be az újításokat, és ezúttal egy igazán érdekes fejlesztésről számolhatunk be. A cég lényegében egy telefonos ügyfélszolgálat köntösébe csomagolja be a generatív mesterséges intelligenciát. A legmodernebb technológia így klasszikus formában lesz elérhető sokak számára.
Telefonon hívni és/vagy üzenni is lehet majd a ChatGPT számára. Az MI természetes beszéddel, illetve szöveges formában is képes lesz válaszolni a megkeresésekre.
Az nem új, hogy a telefonos ügyfélszolgálatokat próbálják a cégek „robotokra” bízni, Magyarországon sem ismeretlen ez, ott van például a Telekomnál a Vanda asszisztens szolgáltatás. Viszont az még egyik nagy techcégnek sem fordult meg a fejében, hogy a chatbotokat ilyen formában biztosítsa a felhasználóknak. Az OpenAI ebből a szempontból is úttörő lesz – bár erre a témára még a hír végén egy gondolat erejéig visszakanyarodunk.
Az Egyesült Államokban a szövegekkel kódolt telefonszámoknak mind a mai napig nagy divatja van, így lett a ChatGPT eléréshez tartozó telefonszám az 1-800-242-8478, vagyis 1-800-ChatGPT. Ingyenesen lehet hívni a ChatGPT-t, és havonta 15 percig lehet vele ilyen formában társalogni egy telefonszámon keresztül. Ezt a lehetőséget csak az Egyesült Államokban biztosítja az OpenAI, viszont bármilyen telefonról fel lehet hívni a szolgáltatást, és nem kell felhasználói fiókot sem létrehozni ehhez.
Üzentet küldeni a WhatsAppon keresztül lehet az 1-800-ChatGPT telefonszámra. Felhasználói fiókot ebben az esetben sem kell létrehozni, de egyébként már dolgozik a vállalat azon is, hogy a telefonszámot és a felhasználói fiókokat össze lehessen kapcsolni. A WhatsApp révén csak szöveges üzenetekben lehet beszélgetni az MI-vel. Érdekesen hangzik ez a lehetőség is, főleg hogy ebben az esetben már globális támogatásról beszélhetünk. Ahonnan elérhető a ChatGPT, onnan WhatsApp üzenetet is lehet majd küldeni a nyelvi modelleken alapuló chatbotnak.
Ezzel a lépéssel nemcsak, hogy még több emberhez tudja eljuttatni a ChatGPT elérését az OpenAI, hanem a konkurencia orra alá is váratlanul törhet borsot. A WhatsApp ugyanis a Meta fenségterülete, és a vállalatnak is van saját chatbotja, amit a WhatsApp keretében lehet használni. A Meta AI így közvetve hazai terepen kap konkurenciát.
A WhatsApp elérhetőség mögött a GTP-4o mini modell dolgozik, ami a vállalat egy szerényebb, kisebb számítási kapacitást igénylő – éppen ezért olcsóbban fenntartható –, de már idei fejlesztése. Fontos ennél, hogy mivel egy kis modellről van szó, nagyon alacsony késleltetéssel üzemel, így tud természetes tempóban reagálni. A cég a Realtime API és a WhatsApp API fejlesztői eszközökkel alkotta meg az új opciókat. Arra egyelőre sehol nem tért ki az OpenAI, hogy az 1-800-ChatGPT használatával keletkező felhasználói adatokkal miként jár el.
Fentebb azt írtuk, hogy az OpenAI az első, aki a nagyok közül ilyen fejlesztéssel próbálkozik. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy igazából a Google már próbálkozott telefonos asszisztenssel, csak még egy másik korszakban. 2007 és 2010 között a keresőóriásnak volt hangalapú segítője, amit az 1-800-GOOG-411 számon lehetett elérni. Rossz nyelvek szerint annak idején a cég ezt már azzal a céllal üzemeltette, hogy hangmintákat gyűjtsön a hang- és beszédfelismerés tréningezéséhez.