A NASA hivatalosan is megrendelteelső személyszállító űrfuvarját a SpaceX-től: Elon Musk cége a jelenlegi tervek szerint először 2017 vége felé fog emberi utasokat alacsony Föld körüli pályára szállítani a Crew Dragon nevű űrkapszula segítségével. Az Egyesült Államok űrügynöksége eddig a SpaceX-en kívül csak a Boeinggel kötött hasonló szerződést, vagyis ez a két cég fogja lehetővé tenni, hogy a NASA újra hazai űreszközökkel juttathassa el űrhajósait a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.
Az utolsó űrsikló 2011-es nyugdíjazása óta a NASA teljesen rá van utalva az oroszokra, ami az űrbéli személyszállítást illeti. Pillanatnyilag fejenként 80 millió dollárba kerül a „menetjegy” a Szojuzon, a magáncégek azonban ennél sokkal olcsóbban vállalják majd a szállítást. A Boeinggel már idén májusban leszerződött az űrügynökség, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy az első emberi fuvart ki fogja megkapni. Még egyik cég személyszállító űrhajója sincs teljesen kész, vagyis a következő időszak teszteredményei fontos szerepet kaphatnak annak eldöntésében, hogy melyik fél visz elsőként űrhajósokat az űrállomásra. A SpaceX és a Boeing is 2017 első felében kívánja először emberi utasokkal tesztelni járművét, amit természetesen személyzet nélküli próbautak előznek majd meg.
A szerződések értelmében egyelőre mindkét céggel négy útra történt megállapodás, és ezek sikerességétől függ, hogyan alakul a jövő. A SpaceX számára mindenesetre furcsán alakult a szerződéskötés időzítése, tekintve hogy a cég a júniusi kilövési kudarcot követően minden tervezett rakétaindítását elhalasztotta. A baleset utáni vizsgálatokból mindenesetre kiderült, hogy a felső üzemanyagtartály egyik merevítőjének hibája vezetett az űrállomásra induló szállítmány megsemmisüléséhez. A cég decemberben várhatóan újra belevág a kilövésekbe, de pontos dátumot még nem tűztek ki az illetékesek.
A SpaceX és a Boeing számára valószínűleg bőven lesz idő a személyszállító űrhajók és rakéták megépítésére, illetve ezek befejezésére, mivel egyre inkább úgy tűnik, hogy a NASA miatt is csúszások lesznek a projektmegvalósításában. Charles Bolden, az űrügynökség vezetője az elmúlt időszakban többször is azzal fordult a kongresszushoz, hogy az emberi űrküldetések annyira kevés támogatást kapnak állami oldalról, hogy amennyiben ez nem változik meg, a NASA legkorábban 2018-ra tudja vállalni az első kilövés végrehajtását. A Crew Dragon (SpaceX) és a Starliner CST‒100 (Boeing) egyaránt összesen hét fő befogadására lesz alkalmas, de a rutinküldetések során várhatóan csak négy-öt asztronautát, és nagyobb mennyiségű teherszállítmányt fognak magukkal vinni az űreszközök.