A Microsoft a konzolokat már csak valószínűleg egy eszközként tekinti ahhoz, hogy a Game Pass szolgáltatásuk „egy szolgáltatás mind felett” legyen a videojáték iparban, ezzel pedig csendben nem csak a „konzolháborút” lehetnek képesek megnyerni, hanem a PC-s és a felhős szektor nagy részét is.
Jelenleg jó utón haladnak afelé, hogy ez sikerüljön, hiszen már 15 millió aktív felhasználójuk van, ami 50%-os növekedést jelent áprilishoz képest, hiszen akkor lépték át a 10 milliós mérföldkövet.
Még június végén osztotta meg a Microsoft az előző üzleti évi eredményeit és már akkor látható volt, hogy összességében 11%-kal nőttek a bevételeik a játékok és a szolgáltatások eladásaiból, mindezt úgy, hogy a konzol értékesítések szinte semmit nem adtak ehhez a számhoz hozzá, így érthető, hogy miért kívánnak tartalom szintjén verhetetlenek maradni.
A legutóbbi ZeniMax felvásárlásnál már jelezték, hogy a Game Pass tovább fog bővülni fix címekkel és az EA Play előfizetéssel együtt pedig tényleg kezd a játékipar egyik legfontosabb szolgáltatásává válni. A Sony ráadásul úgy emeli meg az új PS5 játékok árait, hogy abból már egy éves Game Pass előfizetés is kijön, ami sok embert elgondolkoztathat azon, hogy tényleg a Sony gépére szeretné-e letenni a voksát.