Az utóbbi években már nyilvánvaló volt, hogy a Microsoft nagyon komolyan készül a generációváltásra és mindent megtesz annak érdekében, hogy ne övéké legyen az a „lesajnált konzol”, amire nem érkeznek jó exkluzív játékok.
Ennek érdekében számtalan stúdiót vásároltak fel, hogy újra legyen kreatív hatalom a vállalat farzsebében, de egy ilyen folyamatnak csak hosszú évek múltán lehet látható eredménye, így csak a Series X generációra jöhetnek majd a jövőben az igazán ütős Xbox és Windows exkluzívok.
A mostani bejelentés viszont nagyon kemény válaszlépés a Sony érkező címeire reagálva, ugyanis a Microsoft 7 és félmilliárd dollárért (körülbelül 2 314 297 500 000 Ft-ért), vagyis felfoghatatlanul sok pénzért vásárolta meg a ZeniMax Mediát és vele együtt minden érdekeltségét.
Phil Spencer szerint a ZeniMax a világ egyik legnagyobb és legelismertebb, magánkézben lévő játékfejlesztő és kiadó csoportja, akik hihetetlenül tehetséges csapatokat fognak össze. A mostani felvásárlással pedig mind az ott dolgozó 2300 fő folytathatja az elképesztő munkáját.
Ez azt jelenti, hogy a Microsoft birtokába került a Behesda, Id Software, Arkane Studios, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog és a Roundhouse Studios, amik olyan AAA-s videojáték produkciókért felelnek, mint az Elder Scrolls, Fallout, Wolfeinstein, DOOM, Dishonored, Prey, Quake, Starfield stb. sorozatok.
A bejelentés alapján a Microsoft mindig is hozzájuk közelálló cégnek gondolta a Bethesdát, hiszen az ő csapatukkal együtt készült el az első DOOM és az id Tech engine, sőt, a Bethesda első konzolos játéka is Xbox-ra érkezett a The Elder Scrolls III: Morrowind képében és minden egyes alkalommal, amikor a kreatív vezetőikkel ültek le tárgyalni, nagy volt az összhang a videojátékok jövőjéről alkotott vízió tekintetében.
Todd Howard, a Bethesda Game Studios vezetője szintén egy személyes hangvételű nyilatkozatban üdvözölte a változást. Önmagát hihetetlenül szerencsésnek tartja, hogy az egész karrierjét annak szentelhette, hogy a Bethesda a legjobb hely legyen a világon, ahol játékokat lehet fejleszteni.
A kollégái mind eltökéltek és élvezik a munkát, családjának és barátainak tekinti őket és munkája során számtalan techvállalattal volt közös múltjuk, de a leghosszabb ideje tartó kapcsolat egyértelműen a Microsofthoz köthető.
Elmeséli a történetét, amikor először utazott Redmond-ba, hogy találkozzon a Microsoft fejeseivel az első Xbox készültekor, hogy szeretnének rá egy RPG játékot tőlük. Akkoriban még szkeptikus volt a technikai lehetőségeket illetően, illetve nem is tudta, hogy egyáltalán érdekelné-e az embereket egy ilyen RPG játék konzolon?
Végül a Morrowind lett a világ egyik legtöbbet eladott Xbox játéka, éppen a Halo után, ami szintén egy PC specifikus kategóriában indult útjára. Rá kellett, hogy jöjjön, hogy ezekre az élményekre platformtól függetlenül vágynak az emberek, mindegy, hogy PC-ről vagy konzolról játszanak.
El se tud képzelni jobb embereket, mint akik az Xbox-nál dolgoznak és Phil Spencerrel kialakított barátsága révén pedig biztosan tudja, hogy az Xbox-nál tényleg a játékosok az elsők és ez nem csak mellébeszélés náluk. Ez a mostani felvásárlás Phil Spencer szerint hatalmas mérföldkőnek számít mindkét cég életében és hihetetlenül izgatott a közös jövőjük és az Xbox jövőjének szempontjából.
Phil Spencer szerint a Bethesda a Game Pass korai támogatói között szerepelt és a felvásárlás kapcsán még több játékuk fog tudni megjelenni az előfizetéses szolgáltatásban, így PC-s, konzolos és a felhős játékosok egyaránt élvezni fogják a felvásárlás előnyeit. A Game Pass részvétel ráadásul a jövőbeli címekre is érvényesek lesznek, legyen szó bejelentett vagy eddig még titkolt projektekről. Címtől függően pedig lehetséges, hogy egyes játékok más konzolokra is meg fognak érkezni és a Microsoft nem fogja exkluzív címként kezelni őket.