Úgy tűnik, hogy a Sony már tényleg nem érdekelt a PS VR2 dolgaiban. Az Android Central értesülései szerint a Sony rengeteg pénzt vont meg a PS VR2 játékok készítésétől, így már csak két játék maradt, ami a saját fejlesztésük alatt áll.
A lépés nem meglepő túlzottan, több korábbi pletyka szerint is a Sony nem képes eladni a headseteket, ezért már jóval korábban leállították a gyártását, mert tele vannak a raktáraik. A Sony nem volt képes a PS VR2-vel vonzó alternatívát nyújtani a VR térben, exkluzív játékaik száma erősen limitált, új belsős címeket pedig be sem jelentettek rá.
A PS VR2 ráadásul több fronton is elvérzik a multifunkciós, sokoldalúbb, mégis jóval olcsóbb Quest headsetekkel szemben, kezdve azzal, hogy még a PSVR 1-es játékokat se képes futtatni, ami alapvető tervezési hiba volt a készülék kitalálásánál.
De nem csak a headsetek nem fogynak, hanem a fejlesztők se tolonganak a PS VR2-re való fejlesztési ötletért. Sokak szerint olyan alacsony eladásokat tudnak a VR fejlesztők produkálni a platformon, hogy egyáltalán nem éri meg a portolással való vesződés, mivel a PS VR2-re rendkívül bonyolult játékot fejleszteni.
A mai játékfejlesztők sokszor a Unity és az Unreal Engine segítségével készítenek videojátékokat, a PS VR2 viszont alig pár hónapja kezdte el támogatni a Unity-t, hogy végre egy mai, nem gépnyelven gondolkozó programozó is tudjon dolgozni valahogy rajta. De ez sem elég a fejlesztéshez, mivel muszáj, hogy az ember hozzájusson egy PS5 fejlesztői hardverhez és egy Unity Pro előfizetéshez, ilyen dolgokat viszont az indie játékfejlesztők nem engedhetnek meg maguknak, így míg a nyílt Questre bárki készíthet Android alapú applikációt, a PS5-re való fejlesztés sokak számára megugorhatatlan, vagy nem kifizetődő.
A meglévő PS VR2 fejlesztőket a Sony az elmúlt pár hónap során le is építette, sőt, már az eredetileg PSVR1-en debütált Astro Bot se fog megjelenni VR változatú címként valószínűleg soha többet.
A Sony a PS VR2-t a PC játékosok előtt szeretné kicsit vonzóbbá tenni, ezért lehetővé teszi majd, hogy számítógépre lehessen kötni. A probléma viszont az, hogy az átalakító segítségével a PS VR2 semmi egyedi funkciót nem fog tudni használni (nem lesz szemkövetés, Sense rezgés, fejrezgés stb.), vagyis nem sok értelme lesz egyáltalán megfontolni emiatt az átalakító megvásárlását.