Nemrégiben éppen arról írtunk, hogy 40 darab gamer billentyűzetből építettek aRGB LED kijelzőt, amelyen aztán az animációk mellett játékokat is futtattak, az eredmény azonban eléggé „pixeles” volt, ami a 95x48 pixeles felbontás miatt nem is olyan nagyon meglepő. Nem sokkal ezután egy másik érdekességre is fény derült, ami szintén látványos projektnek mondható: egy lelkes játékfejlesztő, Sam Chiet a Notepad, azaz a Jegyzettömb alkalmazáson keresztül próbálta megoldani az 1993-ban kiadott első DOOM futtatását, a terv pedig sikerült.
Elmondása szerint a Notepad alkalmazást egyáltalán nem módosította, így érte el, hogy ASCII karakterek formájában jelenjenek meg a játék textúrái, objektumai, illetve maga a felhasználói kezelőfelület is. A szimplán csak NotepadDOOM névre keresztelt módosítás igazából 60 FPS sebesség mellett fut a Notepad alatt, amire még az ikonikus lövöldözős játék egyik készítője, John Romero is elismerően reagált: szerinte a mod egyszerűen hihetetlen.
[heading3]
[/heading3]
A játék meglepően jól fut, igaz, villódzások és akadozások azért itt-ott észrevehetőek. A különböző textúrákat és objektumokat számok, illetve karakterek helyettesítik, méghozzá meglepően jó minőségben, legalábbis ahhoz képest, hogy a Notepad adja a megjelenítés alapját. A fejlesztő szerint egyelőre nem tart ott a mod, hogy kiadható legyen, ám gőzerővel folytatja a munkát, és az elkövetkező napokban akár meg is jelenhet a mod.
Az alábbi rövid videó alapján ízelítőt kaphatunk a játékélményből:
A technikai megoldásokról egyelőre nem tett említést, például arról, hogyan jelenik meg Notepad alatt a játék (valószínűleg ASCII renderelőt használ), illetve az sem világos, a játék irányítását pontosan hogyan oldja meg. Ez remélhetőleg rövidesen kiderül. Az biztos, hogy a mod már így is igen kreatív és látványos.