Néhány fejlesztő szerint felesleges a 4K

Csak a tech cégek kényszerítik bele a fejlesztőket.

Néhány fejlesztő szerint felesleges a 4K

A Reboot Develop konferencián egy kerekasztal-beszélgetés keretein belül indult el egy érdekes gondolatmenet, melyet Dino Patti, a Limbo és az Inside fejlesztéséért felelős Playdead egyik alapítója indított el. Szerinte azok a fejlesztők, akik csak a hardveres trendeket követik, előbb-utóbb elbuknak.

Ezt az egészet a 4K-val hozta kapcsolatba, ami szerint "haszontalan", és csak egy újabb dolog, amit a "technológiai cégek tolnak, hogy valamivel el lehessen adni az új konzolokat". "Én szeretném kiválasztani, hogy milyen úton induljak el a játékommal, és nem akarom a tech cégek pénzét követni. Sok ember csak lát valami csillogót, és elkezdi követni. Tisztán látszik a nyájmentalitás, a birkák elindulnak egy irányba, és egymás után zuhannak a szakadékba". - mondta. "A konzolgyártók nem tisztelik a játékok természetes evolúcióját, és ránk kényszerítik a technológiát. A Microsoft a Kinectnél egy rakás stúdiónak fizetett, hogy rengeteg hulladék játék készüljön" - folytatta.

Guðmundur Hallgrímsson, a Klang Games alapítója hozzá tette, hogy következő játékuk, a Seed direkt minimalista grafikára törekszik, és örül neki, hogy szerinte egyre több stúdió söpri félre a "grafika problémáját". "Nagyon szimpla művészeti stílust választottunk, mert a legjobb grafika címéért amúgy is csak néhány nagy stúdió harcol. Ráadásul ha igazán elkötelezed magad egy játék mellett, amúgy is leveszed a grafikai beállításokat, hogy a lehető legjobb teljesítményt kapd. Szóval nem nagyon foglalkoztat a grafika, a játékmenet a lényeg" - jelentette ki.

Chet Faliszek, a Left 4 Dead és a Half-Life 2 írója hozzá tette, szerinte sem érdekes dolog a grafikát és a felbontást kergetni, mert végső soron ezek érdemben nem változtatnak meg egy játékot. Ezen kívül szerinte a technológia nem befolyásolja túlságosan a játékmenetet, inkább az üzleti modellek vannak erre hatással. "Az Apple Arcade segítségével úgy lehet single player mobilos játékokat készíteni, ahogy korábban nem. Ezek sokkal fontosabb hatással vannak a játékiparra" - fejezte be.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap