Shop menü

MIKÖZBEN BÚCSÚZUNK A RIFTTŐL, TAROL AZ OCULUS QUEST 2

Háromszor gyorsabban fogy, mint azonos idő alatt a PSVR tette.
Török Roland
Török Roland
Miközben búcsúzunk a Rifttől, tarol az Oculus Quest 2

Az Oculusról a napokban írtunk egy nagyobb összefoglalót a különböző fejlesztőcsapatok visszaemlékezéseinek alapján, ám hamarosan teljesen el is tűnik a piacról az eredeti PC-s Rift vonal.

A Rifttel ellentétben a Rift S már nem igazán jutott el a magyar boltok polcaira és egészen biztos, hogy a jövőben sem lesz erre lehetősége. A Lenovo teljesen leállította az eszköz gyártását és a Facebook tavalyi bejelentése alapján, ha még itt-ott található is a boltok polcain egy Rift S, ha elfogynak, azok már nem lesznek pótolva.

A 2019-es Rift S szemüveg a Quest 1-gyel együtt jelent meg, az első Riftnél magasabb felbontású kijelzővel és belülről-kifelé követéssel. Akkoriban a Facebook nem volt még biztos abban, hogy a számítógépes vagy az önálló VR szemüveg jelenti-e a jövőt, ám a Quest sikerével és PC-s összeköttetésével hamar bizonyossá vált, hogy a csak számítógépre köthető Rift S zsákutca.

A Quest 2 eladásai pedig ezt megerősítették, hiszen az önálló szemüveg 3x gyorsabban fogy, mint a PSVR.

Andrew Bosworth, a Facebook Reality Labs vezetője Bloomberges interjújában mondta el, hogy a Quest 2-ből fél év alatt több példány kelt el, mint az összes többi Oculus szemüvegből korábban összesen. Vagyis a Quest 2 pár hónap alatt lekörözte a Rift, Rift S, Quest és Go együttes eladásait. Az első Oculus szemüveg 2016-ban jelent meg.

A Road to VR számításai szerint a Quest 2-ből 45 nap alatt adtak el egymillió darabot, míg a PSVR-nak erre 137 napra volt szüksége annak idején. A 2 milliós tételszámhoz a Quest 2-nek 90 nap volt szükséges, míg a PSVR-nak ehhez 420 nap kellett.

Galéria megnyitása

KÉP: Road to VR

Ezt a növekedési ütemet a Steamen is nyomon lehet követni. Szintén a Road to VR számításai alapján a Steamet VR szemüveggel használók már 2,9 millióan vannak és ezzel a PC-s szemüveg tulajdonosok láthatóan minden évben megduplázódnak. A SteamVR nagy hajtóereje a Quest 2, hiszen minden 4. PC-re kötött szemüveg már ez az eszköz.

Galéria megnyitása

Úgy tűnik tehát, hogy a Facebook VR-os terjeszkedését más gyártó nem tudja megközelíteni sem, ezért nagyon fontos, hogy a Sony időben töltse fel a PlayStation 5 készleteit, hogy a várt PSVR 2 szemüveget egyáltalán legyen mihez majd megvásárolni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére