Shop menü

MEGJELENT A CRYTEK HARDVER-FÜGGETLEN RAYTRACING TESZTPROGRAMJA

Egyelőre csak DirectX 11-es támogatás mellett fut a szoftver, de később DirectX 12 és Vulkan API támogatást is kaphat.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Megjelent a Crytek hardver-független raytracing tesztprogramja

A Crytek Neon Noir benchmarkjáról még idén márciusban jelent meg az első bemutató videó, most azonban maga a tesztprogram is elérhetővé vált. Gyakorlatilag egy saját fejlesztésű, hardver-függetlenül működő megoldásról van szó, amely az adott rendszer raytracing teljesítményét vizsgálja. A szoftver a korábbi ígéretek szerint DirectX 12 és Vulkan API alatt egyaránt működni fog, most viszont be kell érnünk a DirectX 11 támogatással, a másik kettő ugyanis még készül.

Galéria megnyitása

A raytracing támogatást lényegében a Cryengine-hez tartozó SVOGI renderelő eszközének bővítménye adja, amely jelenleg a Hunt: Shodwon című játékban is megtalálható. Ez a módszer egyszerű, gyártófüggetlen raytracing támogatás bevezetését teszi lehetővé, amelynek nincs szüksége külön hardveres gyorsítókra, vagyis RTX támogatásra sem, hiszen a technológia a compute shaderekre támaszkodik. Persze a fejlesztők idővel a hardveres raytracing megoldások támogatását is szeretnék beemelni a tesztbe, illetve a játékokba, ám erre még várni kell. Utóbbi egyébként a teljesítmény növelését szolgálja, vagyis jobban futhat vele a játék, mint a hardveres gyorsítás támogatását mellőző megoldással.

Az aktuális Neon Noir tesztprogram kipróbálásának persze vannak feltételei, azaz legalább RYZEN 5 2500X vagy Core i7-8700-as sorozatú processzorral, legalább 16 GB-nyi rendszermemóriával, illetve legalább AMD VEGA 56-os vagy GeForce GTX 1070-es szintű videokártyával szerelt konfiguráció kell hozzá. Feltétel még a 64-bites Windows 10 operációs rendszer, illetve a DirectX 11-es támogatás megléte is. A szoftvert innen lehet letölteni, természetesen teljesen ingyenesen.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére