Saját Ray-Tracing motort használ a Crytek új CryEngine-je

Az új funkcióhoz nincs szükség különleges célhardverre, így szinte bármilyen AMD és Nvidia videokártyán futhat.

Saját Ray-Tracing motort használ a Crytek új CryEngine-je

A RayTracing technológia, azaz a sugárkövetés elég nagy figyelmet kap mostanság, ami többek között az Nvidia RTX családjának és a Microsoft DirectX-es kiegészítésének köszönhető. Bár még egy kezünk elég ahhoz, hogy megszámoljuk hány játékban van valós idejű sugárkövetés, azért valami elkezdődött.

Galéria megnyitása

A RayTracing az említett implementáció mellett más módszerekkel is megoldható, ahogy ezt a Crytek legújabb demója is bemutatja. A lenti videón a CryEngine legújabb, fejlesztés alatt álló változata látható, amely a Total Illumination technológiára alapozva oldja meg a valós idejű sugárkövetést. A videón egy rendőr drón látható, ahogy egy bűnügyi helyszínen vizsgálódik. Repülés közben élethűen tükröződnek a fényei a különböző felületeken, még a törött tükrön is, hála az említett technológiának.

A Crytek megoldása nem speciális célhardvert használ, vagyis nincs szüksége GeForce RTX sorozatú videokártyákra, így RT magokra sem, ugyanis a compute shaderekre támaszkodik, amelyek régóta jelen vannak a különböző AMD és Nvidia videokártyák fedélzetén. Éppen ezért funkció használatához a kereskedelem fő áramába szánt videokártyák többsége megfelelő lesz. A fejlesztés alatt álló motort később számos optimalizációval is ellátják, így az profitálni fog a legújabb videokártya generációk újításaiból is, valamint a DirectX 12 és a Vulkan API-n egyaránt futni fog. A fejlesztés alatt álló funkció egyszerűbbé teszi és automatizálja a rendereléssel és a tartalomkészítéssel kapcsolatos folyamatokat, így az animált objektumok, valamint a fényekben történő változások során pontos visszaverődések jönnek létre, amelyek magas minőséggel rendelkeznek – mindezt valós időben hozza létre a motor.

Galéria megnyitása

A demó egy Radeon RX Vega 56-os videokártyával szerelt rendszeren futott, méghozzá 4K-s felbontás mellett, ami nagyon jól hangzik. A Neon Noir demó a CryEngine 5.5-ös változatán futott, maga az újítás pedig már a 2019-es útiterven fel fog tűnni. Részletes technológiai leírást egyelőre nem közöltek a fejlesztők, később azonban lehullhat a lepel az összes fontos tudnivalóról.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward