Shop menü

MÁR RTX 2060 SUPEREN IS ELFUTHAT 4K60P-BEN AZ F1 2020

Ez lényegében annak köszönhető, hogy a játék DLSS támogatáshoz jutott, így kevesebb erőforrást igényel a 4K-s felbontás eléréséhez.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Már RTX 2060 Superen is elfuthat 4K60p-ben az F1 2020

A Codemasters már kiadta az F1 sorozat idei verzióját, az F1 2020-at, amely egy ideje elérhető a rajongók számára, ám a napokban egy fontos frissítés érkezett a játékhoz, ami segít abban, hogy már akár egy GeForce RTX 2060 Super videokártya használata mellett és élvezhessük 4K-s felbontásban a játékot. Ez annak köszönhető, hogy az F1 2020 immár rendelkezik DLSS támogatással.

Magáról a technológiáról már több hírben és cikkben is említést tettünk, lényegét azonban érdemes megismételni, persze csak dióhéjban. A Deap Learning SuperSampling úgy tud teljesítménynövekedést elérni, hogy a játékot a natív felbontásnál kisebb felbontás mellett rendereli le, majd ezt a kisebb felbontású tartalmat a mesterséges intelligencia segítségével felskálázza a rendszer natív felbontásra.

A két felbontás közötti különbséget hosszan tartó tréningezés segítségével tanulja meg az algoritmus, így a folyamat végén megbízhatóan, szinte hibátlan képminőséggel tudja elvégezni feladatát. A technológiával kapcsolatban további részletek itt és itt olvashatóak.

Galéria megnyitása
Galéria megnyitása
Galéria megnyitása

A DLSS jóvoltából maximális részletesség mellett futhat az F1 2020 egy GeForce RTX 2060 Super videokártyán is úgy, hogy közben 4K-s felbontást alkalmazunk, a sebesség ugyanis eléri, illetve meg is haladja a 60 FPS-es szintet. Egy szinttel feljebb, a GeForce RTX 2070 Super segítségével már nagyjából 75 FPS-es teljesítményre lehet számítani ugyanazon beállítások mellett, míg az aktuális csúcskártya, a GeForce RTX 2080 Ti segítségével 100 FPS fölé kúszik a sebesség.

A DLSS természetesen 1440p és 1080p felbontás esetén is segíthet az FPS növelésében, ami főként a magas képfrissítési rátájú monitorok esetében lehet nagy segítség.  A DLSS engedélyezésével elérhető gyorsulásól a fenti diagramok adnak képet – a sötétzöld sáv az alap teljesítményt képviseli, míg a világos a DLSS mellett elérhető teljesítményről számol be.

A fejlesztők és az F1 Franchise játékigazgató elsődleges célja az volt, hogy az F1 2020 a lehető leghitelesebb és a lehető legnagyobb elmélyülést okozó F1-es játék legyen, ami eddig készült. Éppen ezért kifejezetten nagy figyelmet kellett fordítani minden területre, legyen szó a csapat funkcióról, vagy éppen a játék közben megjelenő egyes pixelekről. Az Nvidia DLSS segítségével realisztikus, magával ragadó grafikát lehet elérni, hála a technológia által kínált extra teljesítménynek, ami a részletesség maximalizálását is lehetővé teszi.

Az eredmények belsős mérések során készültek, de a későbbiekben az első független tesztek is megjelennek, amelyek rávilágíthatnak az esetleges problémákra, hiányosságokra, illetve grafikai anomáliákra is, már ha vannak ilyenek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére