Majdnem 10 év telt el azóta, hogy a Brave böngésző megszületett. Az adatvédelmet középpontba helyező platform nem tudott olyan dinamikával „berobbanni” a piacra, mint ahogy azt a készítők remélték, mostanra viszont már kellően nagy lett ahhoz, hogy a készítőket büszkeség tölti el az újabb mérföldkő elérése kapcsán.
A Brave nagyon sok fejlesztéssel, újítással próbálkozott az évek során. A biztonságot mindig igyekezett hangsúlyozni, de nyitott például a kriptóval aktívan foglalkozó közösség felé is. A vállalat legfrissebb beszámolója szerint már több mint 100 millió ember használja havi szinten a böngészőt PC-ken és mobiltelefonokon. Négy évvel ezelőtt, 2021-ben ünnepelte a vállalat az 50 milliós aktivitást, és hozzátették, hogy a növekedés üteme egyre gyorsabb. A napi aktivitás is szépen nőtt, már 42 millió felett van a rendszeres Brave használók száma.
„Világszerte egyre több ember választja a biztonságot és a kontrollt az online élmény mellett, minthogy hagyják a Big Tech vállalatoknak a nyomkövetésüket és az adataikkal visszaélést” – emelte ki a Brave vezetője, Brendan Eich. „Minden egyes termék, amit elindítottunk a böngészőnk óta – a saját keresőmotorunk, a prémium termékeink, a saját hirdetési platformunk –, az adatvédelem köré szerveződött.”
A Brave böngészőnek van saját hirdetésblokkoló rendszere, ami nagyon hatékonyan működik okostelefonokon is, a mobilos böngészés élményét különösen sok esetben képes javítani, például a YouTube használata mellett is. Védelmet nyújt az online viselkedéskövető algoritmusokkal szemben, megfékezi a JavaScripteket, valamint a bizonytalan eredetű sütiket. Még a Windows Recall ellen is felveszi a harcot, és a Tor használatát is támogatja.
Azt is elmondta a Brave első embere, hogy az általuk létrehozott keresőmotor nagyon szépen teljesít, ennél közel kilencszeresére nőtt a forgalom a 2021-ben mérthez képest. Anno még csak 2,3 milliárd keresés futott be hozzájuk, ma viszont már több mint 20 milliárd keresést szolgálnak ki éves szinten. Ez is annak köszönhető, hogy a Brave a keresés során nem él vissza a felhasználói adataival, nem használja ezt fel rejtett célokra, és nem is értékesíti más vállalatok számára.
Külön kiemelte a Brave, hogy a keresőjét még többen használják, mint a böngészőjét. Napi szinten már több mint 50 millió egyedi látogatóval rendelkezik a szolgáltatás. És a saját keresőjük a visszajelzések szerint jó minőségű válaszokhoz juttatják az embereket anélkül, hogy az adatokkal visszaélne a vállalat. A cég büszke a saját MI opciójára is, ami napi szinten már több mint 15 millió kérdésre generált választ. Az Ask Brave már beépül a Brave keresőjébe, hogy még több emberhez jusson el.
A Brave a továbbiakban is azon lesz, hogy újabbnál újabb lehetőségekkel szolgáljon a személyes adataikat megóvni kívánó felhasználók számára globálisan. És továbbra is a biztonság az első minden újításnál.
A StatCounter adatai szerint a Brave természetesen továbbra is a legkisebb böngészők között van, a legfrissebb számok szerint 0,78%-ra tehető a piaci részesedése, és a legnagyobb ellenfele az Opera, annak a leküzdése óriási sikert jelentene a Brave számára. Ez azonban most még csak távlati cél, mivel az Opera részesedése 1,73%-on áll. A piacot hatalmas fölénnyel vezeti a Chrome, és az elmúlt hónapokban az előnye csak nőtt a StatCounter számai alapján.