A Microsoft még 2018-ban indított el egy új stúdiót The Initiative néven, aminek több oka is volt. Egyrészt nyilván kellett egy saját alapítású, nulláról felhúzott csapat a sok felvásárlás mellé, másrészt pedig a vállalat lehetőséget látott abban, hogy jelen legyen Kaliforniában. Így a The Initiative végül Santa Monicában jött létre, ahol elég sok tehetség koncentrálódik, hogy mást ne mondjunk, szintén itt üzemel a God of Warért is felelős Sony Santa Monica, de a Naughty Dog sincs messze.
A stúdió vezetője az a Darrel Gallagher, aki korábban a Crystal Dynamics vezetője volt, de előtte a Rockstarnál, utána pedig az Activisionnél is megfordult. Olyan játékok fejlesztését felügyelte, mint a Grand Theft Auto 4, az új Tomb Raider és a Destiny 2.
A vezetői tapasztalat tehát kétségtelenül megvan, ráadásul az Xbox-fejes Phil Spencer egy igazi vízióval rendelkező történetmesélőként írta le az úriembert, akiben teljes bizadalma van.
Érdekes, hogy a stúdió azzal hívta fel magára a figyelmet még tavaly, hogy egy álláskeresési hirdetésben azt írták, hogy a jelentkezőknek meg kell felelni az "AAAA-kategóriás" sztenderdeknek. Igen, négy A-val, amiről azóta sem tudjuk, hogy véletlen elírás-e, vagy a Microsoft tényleg valami olyan minőséget szeretne elérni, amire korábban nem volt példa. Az álláshirdetésekből az is kiderül, hogy a The Initiative egy teljesen új címen dolgozik.
Úgy tűnik, hogy az építkezés szépen halad, és tényleg komoly tehetségeket sikerül bevonzani Gallagher irányítása alatt. Most a stúdióvezető felfedte, hogy csatlakozott hozzájuk a Shadow of the Tomb Raider és a Marvel's Avengers vezető fejlesztője, Remi Lacoste, valamint a Destiny 2 narratív igazgatója, Christine Thompson is.
Ahogy arról korábban részletesebben beszámoltunk, a Microsoft az utóbbi két évben komolyan elkezdett bevásárolni stúdiókból, így olyan csapatok kerültek hozzájuk, mint:
- Ninja Theory (DmC, Hellblade)
- Playground Games (Forza Horizon)
- Undead Labs (State of Decay)
- Compulsion Games (We Happy Few)
- Obsidian Entertainment (The Outer Worlds)
- InXile Entertainment (Wasteland)
Érdekes lesz látni, hogy a következő években a Microsoft sikeresebben menedzseli-e a különböző stúdióit, mint korábban, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy a vállalat olyan csapatokat zárt be, mint a Lionhead és a Press Play, a zászlóshajónak létrehozott 343 Industries pedig láthatóan folyamatosan küszködik az Xbox egykori legnagyobb nevével, a Halo-sorozattal.