John Wick Hex – Egyszerű és nagyszerű

Egy mellékszál a John Wick univerzumban, egy küldetés, ami lehetetlennek tűnik.

John Wick Hex – Egyszerű és nagyszerű

75 %
{{ average }} %
  • Wicknek munkája akadt és a mi feladatunk lesz utat törni odáig. A célpont adott, a kudarc nem opció.
Szerzői értékelés
Szerző
75
%
Olvasói értékelés
Olvasó
Olvasói értékelés
{{ average }}
%
{{ average }}
%

Keanu Reeves nevével egybeforrott történetek, legendák keringenek szerte a neten. A róla szóló mémek legalább olyan gyakran előbukkannak, mint a jócselekedeteiről és a visszafogott, udvarias viselkedéséről szóló sztorik. A rajongók imádják, hogy végre van egy híresség, aki szerény maradt és az őt bálványozó idegenekkel is rendesen bánik, ráadásul nincsenek sztár-allűrjei sem. A történetek egy része minden bizonnyal igaz, de a legvadabb spekulációk és legendák is rendelkeznek némi igazságmaggal. Keanu viszont semmiféle közösségi média felületen nincsen fenn, egyes élcelődő nyelvek szerint azt sem tudja mi az az internet. Ez csak annyiban érdekes, hogy a sztár maga szokott a legjobban meglepődni, amikor beszélgetős műsorokban vagy interjúk alkalmával egy-egy róla keringő történetet elmesélnek neki. És mik a leggyakoribb történetek? Tragikus élettörténetű, sokat jótékonykodó, komoly luxus autó gyűjteményt magáénak tudó, hírességhez képest visszafogott életet élő, a tömegközlekedést gyakran használó, örök életű.

A színfalak mögött

A filmjei közül Az ördög ügyvédjét, a Mátrix trilógiát biztosan a legtöbben látták. A John Wick (ami mára ugyancsak trilógiává nőtte ki magát) 2014-ben úgy robbant be, mint egy bérgyilkosos, egyedi világú és hangulatú film, ami elejétől a végéig izgalmas tudott lenni. A benne szereplő harci jelenetek pedig legalább olyan hatékonyak és látványosak, mint amit anno a Léon a profiban láthattunk. A folytatás már kissé önismétlő lett, és a harmadik rész túlerőltetett jelenetei, összekuszálódott történetszálai ellenére is megmaradt valami John Wick karakterének varázsából. Olyannyira, hogy a mester bérgyilkos bőrébe bújva mi is próbára tehetjük magunkat.

Galéria megnyitása

Úgy gondolom, hogy ha egy FPS lövöldét vagy hasonlót akartak volna ráerőltetni a John Wick világra, akkor pont a lényege veszett volna el. Nálunk lehetett volna 5 féle fegyver, 400 lőszer mindegyikhez persze és miközben özönlenek az ellenségek, lekaszáltuk volna mindet egy fáradt mosoly kíséretében. Ez lehet, hogy jól néz ki a DOOM vagy a Borderlands esetében, de itt nem. A John Wick Hex egész egyszerűen azt a stílust és érzést akarta leképezni, amit a filmek megmutattak nekünk. A jó hír, hogy ez egész jól sikerült a fejlesztőknek.

Egy ember, egy fegyver, sok ellenség

Wick magányos hős (vagy antihős – ki, hogy szereti), aki kiképzését és harci tapasztalatát tekintve a tökéletes gyilkos. Minden helyzetben készen áll arra, hogy ellenségei gyengeségeit ellenük fordítsa. Felkészülten érkezik, de az állandóan változó csatamező legkisebb rezdüléseihez is alkalmazkodik. Nem csak a saját felszerelésére hagyatkozik, de a környezet és ellenségei által felkínált lőfegyvereket, gyilkoló eszközöket is maximális hatékonysággal használja fel. Az egész lényege az időzítés a stratégia és a felbukkanó veszélyekre való megfelelő sorrendű és precíz reagálás lesz a játékban. Mivel kizárólag puszta kézzel vagy lőfegyverrel harcolhatunk, ezért a harmadik rész késdobálós jelenetéhez hasonló túlzásokra ne is számítsunk. Ez egy letisztult, mondhatni minimalista játék és stílus, ahol a sallangoknak nincs helye.

Galéria megnyitása

A térképen egyből a dolgok közepébe csöppenünk, és amíg nem végeztünk a küldetéssel, csakis azzal gazdálkodhatunk, ami nálunk van vagy amit a térképen találunk. Vagyis egy magunkkal hozott fegyver, néhány kötszer és az ellenségeink által eldobott fegyverek. Ennyi. Ennél nem is lehetne egyszerűbb dolgunk a felszerelést illetően. Egy térkép több szakaszból is áll és itt figyeljünk, hogy milyen állapotban vagyunk, amikor odaérünk a szakasz végét jelentő ajtóhoz. Pontosan ugyanilyen állapotban kezdjük ugyanis a következő szakaszt.

Már csak 2 lőszer maradt a tárban? Jobb lenne visszamenni egy olyan fegyverért, amiben több golyó rejtőzik még. Épphogy életben maradtunk a kijárat körüli harcokban? Gondoljuk át, hogy elhasználjuk-e az egyik kötszerünket – a pályák elején az ellenség hajlamos csapdát állítani nekünk, de még ha ezt meg is ússzuk, a véletlenszerűen megjelenő vagy távolról utánunk iramodó ellenségek komoly problémát okozhatnak.

Minden küldetés végén pénzt kapunk, a filmekből jól ismert érmék formájában. Ezeket nem tarthatjuk meg, úgyhogy érdemes, egyfajta szintlépésként mindet elkölteni. Segítségükkel gyorsabban reagálhatunk, kisebb eséllyel találnak el ellenségeink vagy épp nagyobbat lökünk rajtuk. Ezeket a dolgokat mind beépíthetjük a taktikánk és a harci stílusunk darabkái közé, majd újabb küldetésbe vághatunk bele.

Si vis pacem, para bellum

A játék lényegét adó harcot összetett, de mégis minimalista módon tálalják a fejlesztők. Minden a másodperceken és ezek töredékén, valamint a stratégiai érzékünkön múlik. Egy lépés 0,4 másodpercbe „kerül”, egy lövés 0,3 másodperc, de kettesével osztogatjuk az ólmot. Féltérdre ereszkedni 0,5 másodperc, de innen jobban célzunk és elgurulhatunk támadóink, sőt a rosszul időzített lövések elől is. Ha fedezékbe húzódunk, ellenségeink igyekeznek ismét látószögükbe fogni minket, és ha elég időnk van puszta kézzel, vagy a fegyverünket az arcukba hajítva is harcolhatunk. Közben az életerő, a tárban levő lőszer mennyisége és a fókusz nevű „szuperképesség” szentháromságát kell minél optimálisabb egyensúlyban tartanunk.

Galéria megnyitása

Az első kettő magától értetődő, a fókusz pedig arra jó, ha a féltérd/gurulás/földre vitel képességekhez nyúlnánk. Ezeknek komoly harci értéke van, tehát ne becsüljük le őket. Azzal biztosan nem jutunk sokra, ha csak megyünk előre és mindenkit lelövünk. Ellenségeink ugyanis általában igyekeznek bekeríteni minket és nem várják meg udvariasan míg egyikükkel végzünk, vagyis nem ritka, hogy 3-4 kidobóval/őrrel/biztonsági emberrel kell egyszerre foglalkoznunk. Ellenlábasaink típusa is sokat segít, hiszen a lőfegyveresek értelemszerűen távolról soroznak meg minket, a pusztakezes támadók (pl. brawler) viszont ránk rohannak, velük kicsit könnyebb dolgunk lesz, hiszen egy gurulás és 2 lövés hamar helyre teszi őket, és mindeközben nem csak likvidálunk egy veszélyforrást, de jó eséllyel a többiektől is megvédjük magunkat a gyors helyváltoztatással.

Galéria megnyitása

A kitérés, az időnyerés, a taktikázás és az előre tervezés fontos részei a játéknak, ennek ellenére azonban hamar bele lehet rázódni. A pályák nehézsége nem túl nagy, vagyis az is élményekhez juthat, aki nem képes a tökéletes bérgyilkos hiteles megszemélyesítésére. Mindemellé egy történetet is kapunk, ami a New York-i Continental szálló vezetőit, a főszereplőt és egy ismeretlenségbe burkolózó, rejtélyes, Hex nevű figurát jelent. Az első Postal, a Helldivers és némiképp a Superhot nyomdokain haladva, a stílus rajongói érdekes csemegére bukkanhatnak a John Wick Hexben, de főként a sorozat és a karakter kedvelőinek ajánlható a játék, ami olyan, mintha egy interaktív akció-képregényt kapnánk a monitorunkra.

Galéria megnyitása

Galéria megnyitása grid_on

Összefoglalás

John Wick Hex – Egyszerű és nagyszerű

John Wick Hex – Egyszerű és nagyszerű

John Wick Hex – Egyszerű és nagyszerű
Szerzői értékelés
75
%
Akció és stratégiai elemeket felvonultató játék, ahol minden másodperc élet és halál között dönt és minden mozdulatnak siker vagy kudarc a vége.
A játék történet és játékmechanika terén nagyon jól áthozza a filmek hangulatát, végre mi is megkoreografálhatjuk Wick haláltáncát az ellenségei között.
Néhány trükk elsajátítása után ismétlődővé válhatnak a harcok.
{{ totalLabel }}
%
{{ userRateLabel }}

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap