Harmadik helyen végeztek a magyarok a világversenyen

A Microsoft Imagine Cup névre keresztelt világversenyen a magyar csapat ezúttal a harmadik helyet tudta elcsípni.

Harmadik helyen végeztek a magyarok a világversenyen

A Microsoft 10 évvel ezelőtt indította el a minden évben megrendezésre kerülő versenysorozatot, amelyen egy évtized alatt 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt. A világversenyen diákok indulhatnak és a világ legnehezebb problémáit próbálhatják megoldani a technológia kreatív és innovatív alkalmazásával. A világverseny mottója: „Képzelj el egy olyan világot, amelyben a technológia képes a legnehezebb problémák megoldására.”

A magyarok ezúttal bejutottak a döntőbe és a harmadik helyet csípték el

A Sydney-ben megrendezett verseny alkalmával a magyar csapat egy okostelefonokra kifejlesztett alkalmazással szállt harcba, ami nem volt más, mint egy stratégiai kereskedő játék. A Turtle Games csapat ezzel az alkalmazással a harmadik helyet tudta megkaparintani az okostelefonra fejlesztett játékok kategóriájában, ami jó hír. Az alkalmazás – amelyet Kapos Ádám, Kiss Dávid, Pregardt-Paur Róbert és Pintér Márk készített – egy faluban játszódik. A játékos hajók irányításával élelmiszerrel és rummal kereskedhet, így az ellátásnak köszönhetően a falu fejlődésnek indul, amiért pontok járnak. A játékos a megszerzett pontokkal korszerűsítheti, ütőképesebbé varázsolhatja flottáját – például gyorsabb hajók vásárlásával. A játékot precíz kidolgozottság és részletgazdag grafika jellemezi, így nem véletlenül érdemelte ki a harmadik helyet. A programozással kapcsolatos feladatokat ELTE diákok végezték, amelyben az ELTE IK Windows Phone Kompetenciaközpont is támogatta őket, míg a grafikai elemek a Moholy-Nagy Művészeti egyetem két hallgatójának munkájának gyümölcsei.

A játék azzal a céllal készült, hogy a fejlődő és fejlett országok lakóinak közérthető eszközök használata mellett tanítsa meg, hogyan kezeljék a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogyan aknázzák ki lehetőségeiket, hogyan segítség embertársaikat és hogyan biztosítsák a fenntartható fejlődést.

Legutóbb három évvel ezelőtt jutott be a döntőbe magyar csapat és akkoriban is a bronzérmet sikerült megszerezni.

Az ukránok innovatív szoftverrel nyertek

A verseny legnagyobb érdeklődést kiváltó kategóriájában, azaz a szoftvertervezésben ezúttal az ukrán Quadsquad csapat Enable Talk alkalmazása érdemelte ki az első helyet. Az ukrán diákok által kifejlesztett szoftver egy elektromos érzékelőkkel és giroszkóppal felszerelt kesztyűvel működik együtt. A hardver-szoftver páros képes lefordítani a jelbeszéd mozdulatait, majd a szöveget hang formájában továbbítja. A rendszert Ukrajnában már több jelbeszédet alkalmazó hallássérült emberen tesztelték.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward