Az Apple október végén kezdte el az iPhone 12 forgalmazását, de csak novemberben vált elérhetővé mindegyik modell. Idén már négy különböző konfiguráció került a boltokba, van kicsi iPhone 12 mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro és nagyra nőtt iPhone 12 Pro Max változat is. És az elmúlt hetekben többen is arról számoltuk be, hogy valami nincs rendben a készülékekkel.
Egyelőre semmi biztosat nem lehet még tudni, de nagyon úgy fest, hogy az iPhone 12 szériánál valami probléma lehet a hálózati modemek körül. Egyre több felhasználó számol be olyan jelenségről, hogy az új generációs okostelefonja teljesen elveszi a jelet, és vissza sem áll a normál helyzet beavatkozás nélkül. Ez megtörténik az 5G és a 4G hálózaton egyaránt, tehát arról sincs szó, hogy kizárólag az új Snapdragon X55 5G modem körül lenne valamilyen gond.
A hiba független a különböző kivitelektől, mindegyik masina kapcsán lehet hasonló tapasztalatokat hallani, olvasni. És a szolgáltatók oldaláról is vegyes a kép, szóval az is kizárható, hogy valamelyik cégnek a hálózatával akad gondja a mobiloknak.
Jellemzően az Egyesült Államokból származnak az eddigi beszámolók, de nem jelenthető az ki, hogy csak az USA-ra korlátozódik a hiba. A Verizon és az AT&T ügyfelei jelezték a legnagyobb számban a jelvesztési gondot, de a T-Mobile is érintett az ügyben, ott is vannak panaszos kliensek. Az iPhone 12 széria tagjai között teljesen eloszlik a hibajelenség, szóval úgy fest, hogy bármelyik modell egyformán magában hordozza a rizikót.
A visszajelzések alapján a legtöbb esetben olyankor veszíti el a jelet az okostelefon, amikor nagyobb sebességgel utazik az ember, például autóban használja az okostelefonját. Ez azért különösen veszélyes, mert így adott esetben a navigációs szolgáltatásra is kihatással lehet a hiba, és megzavarhatja vezetés közben a sofőrt, aki így a mobiljának nyomkodásával foglalkozhat a vezetés helyett. Visszaállítani a hálózatot úgy lehet leggyorsabban, hogy leteszik a tulajdonosok repülős módba a gépet, majd ezt kikapcsolják. Ilyenkor újra jó lesz a hálózati kapcsolat.
Az Apple hivatalos információ szerint már vizsgálja az ügyet. Bízunk benne, hogy hamarosan részletesebb információk is rendelkezésre állnak majd a problémával kapcsolatosan. És az Apple képes lesz szoftveresen javítani a hibát az összes készüléknél, amit érint a dolog. Egy-egy frissítéssel sok hibát ki lehet már manapság küszöbölni a fejlett okostelefonokon.
Az iPhone 12 nem most először fut bele furcsa rendellenességbe. Korábban arról számolhattunk be, hogy a mobilok képernyője esetenként eléggé aggasztó módon elszíneződhet. A cupertinói alakulat ezt a hibát hivatalos források szerint az iOS frissítésével oldja majd meg, szóval nem alaptalan az a várakozás, hogy a hálózati gondokat is lehet majd ilyen módon korrigálni. És bízunk benne, hogy ez minél hamarabb megtörténik.